sâmbătă, 6 septembrie 2008

dǎ-i douǎ sute şi se rezolvǎ

am citit pe blogul lui sebastian corn o pǎţanie cu maşini furate şi pile la serviciul furturi auto şi mi-am amintit o întâmplare asemǎnǎtoare povestitǎ acum vreo jumǎtate de an de un amic care are o firmǎ şi vinde / instaleazǎ diferite echipamente industriale; eram la el sǎ discut nişte chestii tehnice şi la un moment dat îmi zice: “sǎ-ţi povestesc ce mi s-a întâmplat”;
“într-o zi intrǎ în magazin un ţigan spǎlat, bine îmbrǎcat şi începe sǎ întrebe de una de alta; da aia cum e, da ailaltǎ cum e; ne-a ţinut de vorbǎ aşa vreo zece minute şi în timpul ǎsta altul a intrat pe furiş şi ne-a şparlit un echipament; nici nu l-am vǎzut; dar ne-am dat seama imediat ce s-a întâmplat pentru cǎ primul prea nu ştia ce vrea, întreba aşa la oha; dupǎ vreo câteva luni, într-o dimineaţǎ când am venit la lucru, toatǎ parcarea era plinǎ de poliţie; peste noapte dǎduserǎ spargere hoţii la toate magazinaşele din zonǎ; erau vreo 5-6 maşini de poliţie, poliţişti grǎmadǎ care mişunau, femei care se jeleau, o hǎrmǎlaie de nedescris; verificǎri, declaraţii, tot tacâmul…; eu profit de ocazie, îl trag de mânecǎ pe cel care era mai mare în grad de acolo şi îi zic: ştiţi, acum vreo lunǎ m-au cǎlcat şi pe mine hoţii, uite aşa şi pe dincolo, toate detaliile; omul a ascultat atent şi m-a întrebat la un moment dat: dar ştiti cum arǎtau, puteţi sǎ mi-i descrieţi?; sigur şi îl descriu pe cel care ne ţinuse de vorbǎ; când aude despre ce personaj este vorba, colonelul mǎ trage de mânecǎ şi-mi spune încet, la ureche: mmm…. în cazul ǎsta nu ştiu dacǎ se poate face ceva; e mai mare bǎtaia de cap; da’ mergeţi la el, îi daţi douǎ sute şi se rezolvǎ; vǎ spun eu cǎ vi le dǎ înapoi; şi aşa am fǎcut; echipamentul costa peste o mie de euroi, îl procurasem cu greu de afarǎ şi aveam nevoie de el în activitǎţile zilnice;”

Niciun comentariu: