marți, 20 aprilie 2010

Ploi cu noi


Ploaia se întinde ca o pisică leneşă şi luuuungă, se plimbă noaptea peste ţiglele sparte, coboară pe burlanele vechi din care rugina muşcă în fiecare seară la ceasul al doişpelea, se împrăştie printre flori în grădină, pentru ca în cele din urmă să dea ocol casei o dată, de două ori, de nouă ori şi-apoi să sară gardul la vecin printre frunzele de pelin.
Petalele florilor de cireş şi-au pus pălărie de rouă şi-şi zâmbesc una alteia pe sub genele false în timp ce o magnolie despuiată îşi flutură trupul roz şi mândru coz pe sub ochii unui moş brusture ce stă să se scuture.
În faţă, două lalele pestriţe, cu fiţe, adună în cupa rotundă apa din cer. O narcisă bătrână le-a învăţat că-i numai bună de-aruncat pe obraji în dimineţi rotunde ca să capete pieliţă moale şi fină ca de femeie. Trei zambile nubile chicotesc într-un colţ şi-şi dau coate că poate-poate un liliac posac se va trezi din dormitat şi le va face curte.
Mai spre vecini un trandafir înţepător se-ntinde cu spor şi priveşte de sus o viţă-de-vie cam belalie “eu mă grăbesc, căci mâine poimâine înfloresc” dar aceasta şugubeaţă îi răspunde zâmbind pe sub mustaţă “eu mă cam perpelesc până-nfloresc, recunosc, fac flori mici ca pentru pitici, da’ şi când plesnesc…!!!”
La poartă o domnişoară gărgăriţă, cam pestriţă şi-un june fluture superb, înalt şi spelb, s-au ascuns îmbrătişaţi sub o floare de cicoare aşteptând cu nerăbdare să ia o gură de soare.
Doar un melc cotobelc s-a-ncumetat să iasă din casă, dar şi-o ţine pe umăr într-o plasă căci s-a dus până la o mătuşă căpuşă trei răsaduri mai încolo s-o întrebe de sănătate şi dacă mai poate.
Ploaia a bătut de la un capat la altul tot cartierul. Acum s-a întors acasă, a mai dat o dată curţii roată, apoi mi s-a aşezat pe-al fereştii pervaz îmbufnată ca o lacrimă de fată.

9 comentarii:

cristina spunea...

frumoasa si inmiresmata descriere mosule.
precum o zambila :)

mosu spunea...

amestec de miresme si boabe lichide... :) multumesc!

CARMEN spunea...

ce frumoasa-i viata!

mosu spunea...

esteee...
si daca nu e, o facem; aici in malaxor... ;)

nemo spunea...

hihi, amestec curat: culori, miros de ploaie de primavara, lalele fitzoase, miros de flori, nervi scurti de primavara, verde, -asta cre` ca-i de la poza... :)- auch, jur ca daca cu adevarat dai nas in nas cu descrierea ta, primavara -i in tine si sangele incepe sa clocoteasca.

astept si eu...

nemo spunea...

rectific: un amestec de culori prin gradini si pe la flori, scutur mana e cu roua si cu gargarite doua. la cafeaua din pridvor liliacul intr-un picior ..rade cu arome albe spre narcisele in salbe....in camara cu detoate s-a incins un chef mai frate, zaharul e aromat, cu gradina parfumat


auu. a haha, pri ma va ra.....
mo su le zi le din nou
pen tru noi e un cadou



auuuuuu...cineva sa-mi interzica accesul la taste.. :) hihi, mosule, curat primavara..

madelin spunea...

Deci extraoridnar ce coincidente, domne', io cand imi zic...
Ieri priveam in gradina la "boabele lichide" din iarba si din frunzele de trandafir si ma ofticam ca mi-am uitat fotoaparatul acasa.

Dar de rame, de ramele alea rozacee si grasulii nu zici nimica? :-))

PS
cuvant de verificare "actinGER". Nu, nu!

mosu spunea...

eiii… pestisorule auriu atata veselie n-am vazut venind dinspre tarmurile inghetate ale canadei chiar niciodata….
hmmm…. s-au dus ca prin minune si norii si norisorii si umbrele de nori si umbrelele de nori….
ultra! :))

mosu spunea...

telepatie madelinule telepatie...
siiii... ca sa compensez ca tu l-ai uitat eu am facut vreo duzina; doar doar imi iese si mie una ca lumea
rame n-am gasit in drumul meu, dar si daca le-as fi gasit creca saream peste, sa nu strice aroma tabloului... :)