duminică, 17 octombrie 2010

Mirări

citii mai adineauri la madelina gospodina că a sosit sezonul (mur)murării gogonelelor şi mă gândeam io aşa…
oare crizantemele, tuberozele, hortensiile, daliile, brânduşele de toamnă, ochiul boului, tufănelele, năsturaşii, nu pot fi şi ele puse la borcan?! să le păstrăm coloşa proaspete peste iarnă, şi să le scoatem vii şi tremurânde când or fi zăpada şi gerul mai mari, şi ne-o fi frigul dinlăuntru mai zdravăn…

34 de comentarii:

io-n Dushu Tau! spunea...

apai crizantemele daca nu murate, sigur bune-n ceai is...tocmai am savurat un ceai verde cu iasomie galbenele si crizanteme..foarte tare mixul :)
io din tuberoze as face dulceata, zau, le iubesc mai tare decat trandafirii de gem...restul prefer sa bag nasul in ele dimineata, cand sunt reci si umede de la roua si eventual sa le fur o poza pentru mai la iarna cand m-or apuca nostalgiile

CARMEN spunea...

:) putem conserva tot ce ne este foarte drag! eu daca închid ochii si doresc, simt parfumul bunicii... când mi-e dor, simt mângîierea soarelui, când sunt obosita, aud sursurul izvoarelor...
Florile? hm, cine are ochi sa le observe odata, le poarta în suflet pâna la adânci batrâneti...Mosule! tocmai tu te-ntrebi si te miri?!

mosu spunea...

@dushu
uite la ceai nu ma gandisem… deci putem sa le pastram si in sange nu numai la borcan sau in ganduri…
ooo… dulceata de trandafiri mi s-a parut cea mai fina dintre dulceturi; imi placea cand eram pusti, facea bunica… luam doar o lingurita sau doua si o pierdem prin cerul gurii; tiii… da nu-mi placea sa mestec petalele, aveam senzatia ca scartaie…

mosu spunea...

@ carmen
tocmai io, pai cine altcineva crezi ca s-ar mai putea intreba daca poate sa faca conserve de crizanteme…. :)
apai asa-i, ele pot fi pastrate in suflet, dar isi pierd din… prospetime

puck spunea...

pai poti sa le presezi intre file de carti. dar de ce? nu e mai bine sa ni se faca dor de ele si sa le asteptam cu incantare?

mosu spunea...

:)
dintre filele storcite de carti e mai greu sa le scoatem "vii si tremurande", doar daca nu-s flori de cuvinte si atunci ai mare dreptate; da uite varianta asta cu cu pusu la dospit pana primavara / vara / toamna urmatoare ca sa ni se faca dor de ele e o optiune de investigat; si pana la urma peste iarna mai sunt si florile de gheata, nu?!; deci nu se moare din uitare...
brrr.... cred totusi ca mi-ar placea mai mult la borcan / sticla / eprubeta!

Costel spunea...

...aşa ca pe zaibăr.

valeria spunea...

zau,mosule de ce vrei tu sa conservi gustul si culorile toamnei.parca o vad in serpentine si alambicuri,borcane si retorte in chinul de a o pune pe iarna..zau ,asa mai bine pastrezi ca mine o floare a soarelui in inima si in fiecare dimineata clipesti de cateva ori marunt din pleoape de buna dimineata,ea intoarce fericita capul si ...gata...

mosu spunea...

@costel
ca doar in niscai alcool se poate conserva orice...
şi omu dă viu, nu?! :))

mosu spunea...

valeria.... gata, m-ai convins,
zau asa...
renunt! :)

Madelin spunea...

Gogosari nu gogonele. E o fina diferenta.

Costel :-). Iote cum im dai tu idei sa scriu o poema "petale de zaibăr".

mosu spunea...

acu cu diferenta aia fina sunt de accord; si mai ales dintii mei sunt; ca gogonelele fac crantz-crantz cand musti ca-s mai tari decat cand erau pa vrej, pe cand gogosarii pardon…
da nu zic nu nici la gogosari, ca daca sunt carnosi ca puiul de gradina si bine pusi de raman cacoaja de nuca de tari, sunt grozav de buni si-aia…
madelinule, da daca eu pun un link la insemnarea ta nu trebuia sa apara la tine un “împing back” d-ala?!; sau asa intre gazde concurente nu se-mping, ci doar daca stam amandoi la aceeasi gazda?!
aaa... si asteptam poema!

Madelin spunea...

Diferenta fina e la aroma; in rest si mie imi plac tot muraturile care crantane in dinti.

Habarnam cum e cu pingurile astea; pe mine ma seaca wordpressu' cand ma anunta ca m-am autopinguit (si tre' sa sterg pingurile mele, manual, de la pagina de Comentarii).

mosu spunea...

am banuit eu ca la aia te refereai, da am zis s-o dau cotita cum imi convine mie... :)
iar autopinguirea probabil se rezolva din setari de undeva...

digodana spunea...

Sfatul tamplarului:
Fa-ti o cutiuta, in care asezi tot cate o raza de soare si o brandusa, o alta raza de soare si o margareta, o raza, o tuberoza, si toate florile si toate razele. Cutiuta e fermecata; acolo, in interior, plutid in caldura si lumina, totul se conserva perfect. Si atunci, cand “ne-o fi frigul dinlăuntru mai zdravăn”, nu trebuie decat sa deschizi capacul…

mosu spunea...

meeeeeester tamplarul… :)
ma duc sa caut intocmeli de cutii…

Cora_ spunea...

La zaibar, gogonele si gogosari particip si eu, cand voi fi mistuita de romantism, la -25C cu vant. :))
Ca crizantemele le pastrez in suflet.

Madelin, sunt convinsa ca ar iesi bine poema ta... cu petale de zaibar picutare-n taceri... zic si io... :))

Madelin spunea...

Cora, facem o poemă la două mâini.

Cu o obiectie: zaibăr si tăceri nu prea rimează :-)

mosu spunea...

of, of, of… toata lumea vrea sa pastreze florile astea in suflet, nimeni nu vrea sa le pastreze asaaa…. vii, ca pestii in acvariu
uite de exemplu daca le-am pastra am vid, ar merge oare?! ar mai imbatrani?!

cora, cu zaibaru ala tu te pricepi la baut sau la facut?!; ca daca bautul e o chestie la care se pricep deopotriva barbatii si femeile, facutul… e o chestie mai degraba masculina (zic eu…)
ooo… iar tu ar trebui sa vrei mai degraba ca mine niste miresme si culori care sa tina de cald peste iarna, caci la voi iarna e mai sanatoasa si mai lunga… cu cili factorii aia ascutiti…

mosu spunea...

madelina, pai nu trebuie neaparat sa rimeze; uite de exemplu aici:
"gogonele murate răscolind amintiri
gogoşari oţetiţi strălucind în priviri
şi petale de zaibăr picurate-n tăceri
eu visez şi tu speri"

sophie spunea...

Eu din parfumul de toamna as vrea sa pun la pastrare imaginea Lacului Sf Ana in culorile toamnei si cerul roz din Noiembrie, la asfintit...

Cora_ spunea...

Mosule, cand eram eu copil, butia in care punea bunica vinul era atat de mare, incat intram in ea sa o spal.(se cheama ca spalam putina). O curatam bine cu peria, o limpezeam, apoi ieseam si o mai "opaream" odata cu apa fierbinte si foi de nuc. Foile nu le lasam prea mult, sa nu-si schimbe vinul culoarea.
Apoi mergeam la cules de vie, aduceam sacii acasa si-i stropseam. Aia era treaba de "om", cum zicea bunica. Tata si alti 2,3 "oameni" faceau lucratura.
Eeeee, si tare mai era bun mustul, da' trebuia sa asteptam sa se limpezeasca, ca altfel ne lua durerea de burta. Ca de mancat mai mancam porumb copt la vatra focului, pepene verde, si fructe. :)
Asadar nu mi-e asa necunoscut procedeul, desi sincer prefer degustatul, cam atunci cand incepe sa "intepe la limba" si cand stii sigur ce calitate vei avea. :))
Sa vezi atunci rime... :)

Cora_ spunea...

Erata ... desi, sincer, prefer degustatul...

Madelin spunea...

Iata, avem deja o strofa de poema. Acuma tre sa mai scriem io una si Cora una :-)

Auleu, constat ca mie mi-a cam pierit fiorul ala poetic cu luna si stele.

Mie zaibarul imi suna cu rime d-alea de care zice si Cora ca se verseaza dupa ce degusti mustul intepator(hai mandruta-n deal la vie, sa culegem razachie gen).

mosu spunea...

@sophie
melancolii… melancolii de toamna scursa pe zari…
@cora
ce mai, esti in bransa cum s-ar zice :))
@madelin
apai asa-i, vie nu poa' sa rimeze decat cu razachie in vremurile astea; parol!

sophie spunea...

oooo, mosule, mosule...de ce ma trimiti tu in melancolie cand eu sunt atat de vesela? :)
Astea sunt 'aromele" mele de toamna, la mine vin si must nu se face (din cartofi oare se poate?...ca strugurii la noi cresc numai la piata). Iti spun eu , aici la mine se munceste toamna pentru camara de, crede-ma, iti trebuie 2 luni ca sa-ti revii...eventual in ianuaria poti savura zagusca si muraturile...adica eu! In jurul meu lumea a facut un scop in sine din muncitul pentru camara, o luna altceva nu faci...pui..borcanele goale devin nepretuite...mie mi se acreste numai de la gand...Probabil pentru ca majoritatea din jurul meu traieste numai pentru a manca, ceea ce-mi produce, asa...o alergie de toamna ...si-mi aleg alte arome- imagini.
(anul asta multele probleme de sanatate m-au scutit de corvoada, dar ani in sir...brrrr... lasa-mi aromele mele asa cum sunt si nu ma trimite in melancolie ca nu e cazul :)) Cand spun "toamna" eu asta vad , asta simt...culori...dar nu de gogosari si castraveti...nu te supaaaaaraaa :) )

Cora_ spunea...

Madelin, bea ceva... :))

Tristeti invelite-n arome tarzii
De must, de porumb si gulii,
Crizanteme ce-mbie cu tandre chemari,
Eu visez si tu speri.

Pentru tarzii n-am gasit alta rima... dar accept sugestii. :)

mosu spunea...

@sophie
:)) ohhh sophie, recunosc ca esti vesela si plina de un optimism pe care il imparti cu darnicie; si mai recunosc ca daca e sa culegem ceva mai placut din toamna culorile sunt….

mosu spunea...

@cora
:)) buna treaba
inca putin antrenament si ne facem cenaclu
mmm……. cred totusi caaa…. lipseste ceva; cu zaibaru nu stam bine deloc, da delodeloc!!! cred insa ca daca dam sfoara in tara ne pricopsim cu ceva damigene…..
pline desigur!!! :)
asaaaa… pentru inspiratie
ca pentru respiratie mai vedem noi….

Madelin spunea...

Cora, Mosu, io n-am decat zaibar de Bailey, oare mere?

Ca rime: concluzii, iluzii, terazii,
telangiectazii... Sau bozii, bien sur.

Eu am scris o poema intreaga, insa cu ghiers alb.

mosu spunea...

:))
pentru doamne merg si zaibare d-astea mai dulci de nectare de floare... in rest nu! da ne descurcam nu-i bai
oooo.... da cum faci sa pui hyperlink direct in comentarii, ca am mai vazut si prin alte parti, da nu reusesc sa ma dumiresc, ca la mine e chel chenarul ala de comentat, n-are butoane, n-are nimic d-apasat...

Madelin spunea...

Mie mi-a spus Inozza de site-ul lui Dave, unde afli tot felul de chestii internautice:

http://www.davesite.com/webstation/html/chap04.shtml

mosu spunea...

mutumesc!
ha, astea is chestii basics
da alta materie; e ca la matematica, daca n-ai facut clasa intai si nu stii sa aduni unu cu unu, degeaba incerci sa extragi radacina patrata, ca tu o s-o tii una si buna, ca-i rotunda ca la ridiche...

Cora_ spunea...

Madelin, saru'mana si io, ma tot intrebam cum se face... asadar o sa fac un testaici.