marți, 9 noiembrie 2010

(ne)linişte

uneori noaptea e atâta linişte încât auzi cum se leagănă stelele ca nişte uriaşe pendule…

22 de comentarii:

Elza spunea...

da, e prea multa (ne)liniște în noapte...

io-n Dushu Tau! spunea...

insa doar uneori...

cristina spunea...

uuuufff (ne)liniste a fost si la mine azi noapte, mosule.
am vorbit cu vantul!!!

mosu spunea...

sau poate niciodata
oscilam continuu intre liniste si neliniste, intre zbucium si nemiscare; viata inseamna miscare – moartea nemiscare, prezentul inseamna miscare – trecutul nemiscare, cald inseamna miscare – rece nemiscare, visul inseamna miscare - concretul nemiscare….; oscilam intre ele fara a le putea atinge capetele...
peisajul acesta celest, abisal, cu pendule lungi de la cer la pamant, aduce doar o falsa impresie de liniste; e linistea aceea in care interiorul freamata usor si orice zgomot exterior il zgandara ca o frunza uscata cazuta pe suprafata apei incretind-o in cercuri firave; e linistea falsa in care auzi ticaind ceasul si oricat te-ai stradui sa-l indepartezi el continua sa numere in sens invers ca un mecanism exploziv, chiar daca spatiul dintre secunde se lungeeeeeste pana la cer precum acele de pendul atarnand la un cap stelele…

luna spunea...

uneori ziua e atata liniste frematanda incat te dor si pasi oamenilor care trec pe strada si pe care ii vezi de la fereastra...
nu si latratul cateilor sau mieunatul unei pisici. :) acelea nu dor oricata liniste sau galagie ar fi.

mosu spunea...

@cristina
mie nu-mi place sa vobesc cu vantul decat eventual la telefon sau pe mail; altfel e tare irascibil si artagos si nervos si zbuciumat; una doua sare sa te apuce de haine si sa te zvarle cat colo; devine neom cand se enerveaza…

mosu spunea...

@luna
eu cred ca fereastra de care vorbesti tu e chiar paravanul dintre linistea exterioara si linistea interioara; in cea interioara chiar daca latra cainii si miauna pisicii e bine si cald totdeauna….
aaa……. nu mi-ai spus daca am lamurit problema cu dracii pe cap de locuitor; mai sun la omul ala, pardon la dracul ala, sau e ok?!

digodana spunea...

Deci mosule, eu nu mai inteleg nimic nimicutza.
In episodul trecut le-ai scos ochii la mîţe. Si i-ai aruncat in mare.
In episodul asta, ochiurile alea care au mai ramas, balangane (pardon, penduleaza). Penduleaza in liniste? Nu, penduleaza in neliniste.... sau in liniste?
C sa ma lamuresc, citesc si comentariile. Acolo e mai rau, ca ma duce clar cu gandul la Emare egal cu emcepatrat...
Io ma duc acasa la taranii mei... Tulai domane mosule, io cred ca ii cam bai cu tine... se schimba vremea...de-aia esti asa... de la roma(n)tism ti se trage !

digodana spunea...

...iertare pentru greselile de ortografie... am scris cu patima :)

mosu spunea...

pai io zic ca lucrurile sunt simple; da mai greu de explicat (de ingineri) :)))
da uite ca vorba ta, noi astia cu tehnica explicam mai bine cu creionul, facem o schita mica, doua-trei linii, niste onduleuri, cateva x-uri si se lamureste problema…
sa luam un exemplu; uite sa notam cu D o fata oarecare (putem sa spunem ca-i din cluj, asa ca sa dam oleacuta de culoare la poveste); si fata cu pricina trebuie sa dea un examen; si e agitata teribil; munceste, rasfoieste, invata, alearga, taie calea la cucoane, fumeaza, prezinta, in fine, tot tacamul, cam ce-ar face o fata responsabila cu o tusa de nebunie, trazneala si inedit in sange inainte de examen…
buuuuun….. ei, e fata asta agitata?! esteeeee …. e nelinistita?! esteeeee, bineinteles…
ei, acu-i acu, urmareste-ma cu atentie!!! ei bine, da fata asta examenu, ia 10, e multumita, rade canta si danseaza… eiiiiii……. e acuma linistita?!?! desi ai fi zis ca DA uite ca e NU; sa nu-ti vina sa crezi, este?! asa-i, nu e deloc linistita, e un gol acolo in stomac, e un tel care nu se mai zareste la orizont si care-i zgandara inlauntrul, un pas care ramane in aer si nu stie unde sa se mai aseze, ca un fluture itit in buza iernii care nu mai gaseste nici o petala sa-si odihneasca aripile fragile… ma intelegi?!?!?! e asa…. un fel de liniste nelinistita… offf…… ca cine sa le mai inteleaga si pe fetele astea pe care le notam cu D, responsabile, dar cu oleaca de nebunie, trazneala si inedit in sange…
poate doar mosii astia care vorbesc in dodii…. :)
eee….. te-am lamurit?! sper ca da, ca mi-o luat ceva mai mult decat ce incercai sa scriu compresat in cateva cuvinte in susu paginii…

sophie spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Dan V. spunea...

De obicei noaptea, când e linistea mai mare, eu ma trezesc de galagia din mine. Se întâmpla pe la 4 dimineata. Am consultat doctori psy, ftiziologi (ziceam ca-i de oftica!), cardiologi, dermatologi, dentisti. Nimic!

mosu spunea...

aha! iacă-tă! merci de ajutor dan; deci nu e închipuire şi nici dantelărie de cuvinte, e adevărul; frumos ai mai zis… “când e liniştea mai mare, eu mă trezesc de gălăgia din mine”, taretare frumos…; cam asta am vrut să spun şi eu dar la mine înfloriră cuvintele mai ceva ca popcornu de nu se mai păstră sămânţa întreagă… dar cam asta-i esenţa! şi asta era şi morala din exemplul meu; când lucrurile se liniştesc în afară “animalul educat” din noi ne zgâlţâie şi ne pune rotiţele la muncă…
parcă ne-am fi vorbit zău aşa! exact aşa am păţit eu azi noapte; la 4 m-am trezit şi n-am mai adormit, era aşa o gălăgie înlăuntru…

earthwalker spunea...

ma scuzati pt doza mare de concret, dar sculatul la 4 dimineata e si simptom tipic de GERD. :) reflux gatroesofagian. Dan, daca cumva te trezesti la 4 dimineata fix, si daca mai si tusesti, tre sa iei si gerdul in considerare :)

mosu spunea...

aaa.... io n-am sigur, ca ma trezesc nu numai la 4 ci si pe la 3, pe la 5, pe la 6...
;) glumesc...
multumim mult de sfaturi beatrice!

luna spunea...

fereastra e paravanul dintre linistea interioara frematanda (adica galagie...) si galagia din afara...sau poate toate sunt Linisti...cine stie?!... mai ales cand ti-e somn.
catei si pisoii sunt buni, dragalasi, pufosi oricand, oriunde.

ai lamurit mosule problema cu dracii mai bine decat ar fi putut oricine. minunat stii sa dai viata!
noapte buna :)

digodana spunea...

Mosule, multumesc mult :)
Eeeee, asta cu linistea nelinistii (sau nelinistea linistii?) am priceput-o eu, cum de nu, ca doar sunt exemplul viu, vorba ta... eu cu stelele aveam ce aveam ca ramasesem chitita de la articolul trecut... da' m-ai lamurut... sunt pisici stelare...deci nu se pune...
No bine!
(Multumesc pentru rabdare, si pentru felul in care explici, neuronul meu este mai mult decat fericit :) )

mosu spunea...

no amu însamnă că mi-s injiner dăştept, la poezie mai am să lucru!

cristina spunea...

nu mai mosule, ca nici eu nu l-am abordat intr-un moment tensionat.
era oarecum linistit.
adia...adia cat sa miste clopoteii de vand din curtea vecina.
dar sa stii, ca nu mi-e teama de el nici atunci cand e furios si puternic. nuuu, imi place sa-l infrunt ;)
e si el, la fel ca si omul.
mai bine sa se agite si sa se exprime, decat sa fiarba incet doar pt ca la un moment dat sa rabufneasca.....

mosu spunea...

:) aha, deci curajoasa cum spuneai...

Dan V. spunea...

N-am reflux, am insomnii. Si mai am niste ani.

earthwalker spunea...

Dane, ma bucur ca nu ai. si ai si scapat, ca altfel incepeam cu sfaturile:)