marți, 22 martie 2011

Muzica de film

Sophie vrea sa stie ce muzica de film mi-a placut, impreuna cu filmul pentru care a fost scrisa. Mmm… acu nu stiu daca Sophie stie ca mosii nu prea se uita la filme, ca nu prea au rabdare si atipesc in fotoliu, dar daca stau bine sa ma gandeeeesc…
Ba nu, inainte sa ma gandesc trebuie sa mai notez ca eu spun cu usurinta “imi place” in sensul ca “il accept, imi face placere” dar tare greu “imi place cu adevarat, imi gadila sufletul”…
Asa ca… reluand si cautand printre amintiri o sa spun fara echivoc ca perechea muzica-film care intr-adevar mi-a placut a fost Amelie. Aici filmul lui Jean-Pierre Jeunet din 2001 si aici CD-ul cu soundtrackul.
Muzica mi se pare extraordinara…
Si din pacate cam atat…
Aaa… daca ar fi sa mai adaug niste perechi as putea cu usurinta adauga cativa clasici care nu mai au nevoie de nicio introducere si care nici nu pot fi combatuti:
My fair lady
Mary Poppins
Jungle book
Yann Tiersen - L'Autre Valse D'Amélie

30 de comentarii:

Dan spunea...

Ei, Sophie, cu elanul vârstei ei îi întelege mai greu pe întelepti...

Tapirul spunea...

si avem si pe Eddie Uehara, dansand pe muzica de Yann Tiersen (Comptine D’un Autre Eté)

http://blogul-tapirului.tapirul.net/82/dance-quotes

earthwalker spunea...

foarte frumoasa si parfumata muzica din amelie

sophie spunea...

Dan, acum daca tu te 'misti' prea incet spui ca eu ma aflu in 'viteza' prea mare :))

Nu stiu daca in leapsa asta se cerea sa fie muzica compusa pentru filmul respectiv, ma rog...
Daca-ar fi sa-l ascult pe Dan, ar trebui sa-ti multumesc pentru 'aplecare' (ca e prea urat sa zic coborare), dar stiu ca Dan exagereaza ...:)

puck spunea...

mie imi place f mult shigerz umebayashi. muzica lui face jumătate din filme, dacă nu şi mai mult.

http://www.youtube.com/results?search_query=shigeru+umebayashi&aq=o

mosu spunea...

@dan
intelept ar fi sa mai pun mana pe-o carte, pe un film bun… si poate ca as pune, dar asa cum spuneam imi e greu sa ajung la cel care gadila sufletul si obosesc pana acolo… :)

mosu spunea...

@tapiru
vazut! interesant! e tare maleabila muzica asta din amelie, aproape ca o poti modela ca pe plastilina…; se si imbina usor...

mosu spunea...

@earthwalker
yann tiersen – amelie a fost una din putinele revelatii pe care le-am avut in timp; cand am auzit muzica, pe langa faptul ca mi-a parut minunata, am avut senzatia ca a fost ceva ce trebuia sa vina, ce asteptam si nu stiam ca astept…

mosu spunea...

@sophie
eiii… acu in fiecare exagerare e un sambure de realitate…:) ; si ai dreptate, muzica nu se cerea sa fie compusa pentru filmul respectiv
dar nu mi-ai spus daca ti-a placut tiersen

mosu spunea...

@puck
oooo…… aici ne-am gasit puck; 1000 de ani daca traiesc si straduindu-ma sa vad filme pe paine si tot nu ajung sa vad cate ai vazut tu...
faina muzica lu stingheru; seamana un pic cu muzica din amelie; dupa cum suna muzica tare ma astept ca si filmele sa fie pe masura, subtile, delicate, bine construite
apropo, am abandonat lastfm, acum ascult muzica pe Jango

puck spunea...

da, sunt deosebite filmele la care face tipul muzica. nu vad chiar atat de multe pe cat as vrea...

am vazut ca ai abandonat lastfm, asta e :)

Tapirul spunea...

da, iar Eddie Uehara ştie să modeleze. caută-l pe google, mai are.

Tapirul spunea...

uite, de exemplu
http://www.youtube.com/watch?v=skyIM_aEL-g

earthwalker spunea...

si de la mine o contributie
http://www.youtube.com/watch?v=ygNuRpwZqRU

Dan spunea...

Asculta ce spune Sophie Mosule! Tânara, da coapta, vorba lu' nenea Iancu!
Exagerez cu întelepciunea noastra mon cher, nu cu tineretea ei!

sophie spunea...

N-am zis pentru ca stii deja.
Cu Yann Tiersen am senzatia de déjà vu :)

mosu spunea...

@tapirul si earthwalker
multumesc pentru linkuri

in subsolul clipului indicat de earthwalker e povestita o mica anecdota pe care merita s-o evidentiez aici, mai ales ca e in ton cu mesajul lui beatrice

Chief was asked by a white government official, 'You have observed the white technological advances. 'Considering all this, where did whitey go wrong?'
The Chief replied. 'When white man find land, Indians running it, no taxes, no debt, plenty buffalo, plenty beaver, clean water.
Women did all work,Medicine man free. Indian man spend all day hunting and fishing; all night having sex.' Then the chief leaned back and smiled. 'Only white man dumb enough to think he could improve system like that.'

mosu spunea...

@dan
ascult dane, bineinteles ca ascult…

Cora_ spunea...

mie mi-e cam rusine, da's bune si 3 decat nimic... :)

Uite aici.

Cora_ spunea...

ca sa va scutesc de cautare, uite:

http://www.youtube.com/watch?v=JIVaUcE4kAM

mosu spunea...

@cora
ascultat! placut!
phil collins imi place tare; dar si piesele lui bruce springsteen si radiohead, care au fost cam in acelasi ton, mi-au placut desi nu sunt printre preferatii mei...

Tapirul spunea...

muzica din Subway de Luc Besson, de exemplu (compusă de Eric Serra), ca asta, de exemplu (în colaborare cu Corinne Marienneau şi Louis Bertignac):
http://www.youtube.com/watch?v=z-ddXQNLraE

Tapirul spunea...

... cu Eric Serra la bas (chiar lângă vocalist) şi Jean Reno la tobe :-)

Dan spunea...

Peste câteva zile o sa spunem "Pfuuiii, cum am putut s-o uit pe asta?"

mosu spunea...

@tapiru
daaaaa.... tare misto si Eric Serra asta; aduce cu sting si la timbru si la stil
si vad ca e un meserias al muzicii de film (scuzati-mi ignoranta)...

mosu spunea...

@dan
nu stiu ce-o sa ramana, ce-o sa uitam, da uite ca eu am ramas cu ceva dupa discutia asta, shigerzu umebayashu si ericu serra sunt doi meseriasi de care nu stiam, si-mi plac...

Digodana spunea...

Intr-adevar, leapsa asta a fost tare cu folos. Mi-a readus in minte o multime de filme, cu melodiile lor. Si cu ele, o multime de amintiri...
Sunt pe sufletul meu toate piesele pe care le-ai ales:)

mosu spunea...

la asta ma gandeam si eu dana ieri, ca toate bucatile de muzica linkuite aici mi-au placut, de unde se poate trage concluzia fara echivoc ca cine se aduna se aseamana ... :)

Crisss spunea...

Amelie este un film minunat , iar muzica...hmm divina !

mosu spunea...

da! muzica din amelie am primit-o cadou de la cineva pe un CD; am ascultat intreg discul fara sa rasuflu, ca un drogat; era cu totul altceva decat ceea ce auzeam la radio, pe strada, in masini…; si totusi era tot muzica… dar cu totul altfel vazuta; teribila!!!