marți, 12 aprilie 2011

nesiguranţe

nu-mi plac oamenii care emit păreri cu alură de axiomă, care ştiu tot, care n-au nesiguranţe prinse-n piept…
inteligenţa este o răscolire continuă de nedumeriri!

29 de comentarii:

Anonim spunea...

:) mai bine sa fii sigur pe ceea ce stii decat sa traiesti intr-o nesiguranta continua

mosu spunea...

zece nedumeriri iscodite pe zi cantaresc infinit mai mult decat zece sigurante pastrate toata viata la piept… :)

Anonim spunea...

iti dai seama ca noi acum am emis doua pareri ce pot fi luate bine-merci drept axiome?

mosu spunea...

stiu :)) chiar m-am gandit cand am spus ce am spus ca se va gasi cineva sa-mi reprosesze: "dar si tu iti dai cu parerea si emiti opinii cu alura de axioma"; de aceea mi-am adunat armele langa gard ("cred ca", "parerea mea e", "o sa ma mai gandesc", "s-ar putea") si sunt gata sa-mi apar punctul de vedere...

Cleo spunea...

Fiecare om ajunge pe cale diferită la cunoaştere. Pe mine nu mă derajează atotştiutorul până când nu-mi impune cu forţa axioma lui, pe gât în jos, în mod persuasiv.
Asta nu pot înghiţi. Mă opun, dar nici nu mă chinui să-l conving că poate greşeşte. Îmi spun părerea, dacă 'se merită', dar numai o dată.
Probabil antrenamentul zilnic! mă face să fiu mai 'relaxată' în privinţa asta.
În concluzie, nu îmi spun 'îmi place', 'nu îmi place', dar îmi spun în gând 'la acest nivel se află omul' sau 'eu nu pot să fiu atât de sigură pentru că...'.

mosu spunea...

mi-e imposibil sa cred ca nu te deranjeaza atotstiitorul sophie; sunt peste tot ca furnicile, la servici, la televizor, pe net, la coada la paine (sau coada la impozite, ca aici sunt cele mai mari) si toti vor sa-ti explice cat de prosti sunt ailalti in afara de el, cum aia au gresit ca niste tolomaci ce sunt, si cum el ar rezolva treburile in doi timpi si trei miscari daca i s-ar da mana libera...
de fapt ideea enuntului meu era ceva mai dulce decat explicatia de mai sus; ideea era ca imi plac oamenii care nu se reped, care au ezitari, intrebari fara raspuns, care gandesc inainte de a vorbi sau a pune in practica ceva, care au ochii deschisi peste lume si privesc, nu se doar uita...

Cleo spunea...

Poate m-au deranjat candva, dar uzura isi zice cuvantul, am un perfect acasa si o perfecta la serviciu. Ii aud zilnic. Poate doar imi inchid urechile, mai stii? :))
Poate ai dreptate, la perfectiune am alergie. Poate asta e!
Mosu, eu nu sunt perfecta!!!!
Dar sa stii, asa cum frumusetea e in ochii privitorului si imperfectiunea e la fel ;))

Dan spunea...

Oamenii aia au pur si simplu sigurantele sarite. Numai prostii sunt siguri de ei mereu si nu gresesc niciodata!

mosu spunea...

@sophie
mi-a placut asta cu imperfectiunea din ochiul privitorului; ai mare dreptate

mosu spunea...

@dan
asa e; eu cand am facut remarca nu ma feream in mod deosebit la "extremisti", ci la cei obisnuiti care cad in patima lui "stiu tot"; de fapt cam asa ne e neamul... avem o placere in a emite supozitii si pareri fara sa cunoastem catusi de putin realitatea, fara sa incercam sa scobim sub pojghita aparentelor, adesea fara sa intelegm macar in ce cercuri ne invartim si ceea ce e cel mai ciudat poate, fara a urmari o idee, o concluzie, o facem doar pentru a ne satisface apetenta vorbirii...

CARMEN spunea...

ooooo! ce plictisitor ar fi sa stim totul! Ce frumos este când tatonam, când schimbam pareri unii cu altii, când gasim interesante dialogurile (nu monologurile!)...

mosu spunea...

asa-i, de aceea am si primit in dar cuvinte si urechi si buze… (bine, buzele mai pot fi folosite cu mare succes si la altceva)
oooo… iar tu esti un magnet al comunicarii carmen :)

Dan spunea...

Mi-am adus aminte Mosule cine a spus de fapt ce-am zis eu alaltaieri (adica am cautat prin colectiile mele). Mi se parea prea frumos spus ca sa fie din capul meu. Iata deci:
"Problema cea mai mare in lume e ca prostii sunt absolut siguri de teoria lor, iar desteptii sunt mereu nesiguri pe ei" - Bertrand Russell. Ceea ce-i altceva...

mosu spunea...

frumos spus!; offf…. iar s-a gasit cineva s-o spuna mai bine decat mine; si bineinteles cu muuuuult timp inainte… :)

CARMEN spunea...

Draga Mosu,
pace si liniste sufleteasca sa-ti aduca picurii de lumina din Noaptea Învierii - tie si celor dragi.
Sarbatorile de Paste sa va gaseasca sanatosi, sa petreceti cu voie buna, sa aveti parte de bucurie si belsug.

Dan spunea...

A trecut ceva vreme! Deci Hristos A Inviat, e duminica dimineata, o cafea, putina miscare, nu multa, doar pâna la masa si sa mai mâncam ceva usor! Pofta buna!

mosu spunea...

adevarat a inviat!
:) multumesc, multumesc...
mda.... pica la tanc, caci tocmai am terminat plimbarea si ne asezam iar la masa...

Julieta spunea...

ce frumos, ce adevarat!!! felicitari pentru gand!! chiar aveti dreptate, am intalnit si eu astfel de oameni care au acel aer ca stiu totul....sunt deranjanti, parca nu sunt umani.
o imbratisare de Pasti!

Cleo spunea...

Sarbatori luminate si linistite! iti doresc cu mult drag tie, celor dragi tie.

mosu spunea...

@julieta
bine ai venit pe blogulluimosu; sa ai sarbatori fericite, multa liniste si impacare

mosu spunea...

@sophie
multumesc asemeni; sa-ti fie cerul senin!

Unknown spunea...

Hristos a inviat!

Paste fercit, mosule drag!

mosu spunea...

Adevarat a inviat!
Sarbatori fericite si tie the_sseer!

nemo spunea...

Paste fericit

Cora_ spunea...

Hristos a inviat! Ce mai spui nou, Mosule?

mosu spunea...

@nemo
sarbatori fericite si tie; multa liniste inlauntru si multe zile luminoase sa ai!

mosu spunea...

@cora
Adevarat a inviat! Sa ai sarbatori fericite si multe bucurii.
Eiii.... am fost cam ocupat o vreme, nu mi-a stat mintea la povesti, dar au sa vina, au sa vina...

madelita spunea...

Hristos a inviat !
Mosule ! ce ne aduci ,,bun,, de sarbatori ??? cumva o poveste ???;;)
PS > sa stii ca am fost cumintii ;:)) , asteptam povestea !
;)

mosu spunea...

adevarat a inviat! :)) or veni si povestile madelita, or veni si acelea; cand o ateriza zana buna cu bagheta magica...