miercuri, 25 mai 2011

Îngreunată privire

Fiindcă eu aveam de lucru am trimis jumătatea rătăcită din mine să pipăie marea.
- Ei, cum e marea!? – am întrebat nerăbdător.
- Nu văd nicio mare – mi-a răspuns jumătatea după o clipă de ezitare.
- Cum să n-o vezi, e chiar acolo sub ochii tăi!
- Nu văd decât un deşert nesfârşit, sfâşiat ici colo de cactuşi pitici cu formă de păsări.
- Nu se poate! Întinde uşor vârful piciorului până când are să ţi se umezească rădăcinile lacrimilor – am insistat eu. Simţi ceva!?
- Nu, nu simt decât o necuprinsă răceală – mi-a spus ea şi marea a început să-mi pară dintr-o dată tot mai iluzorie.
- Deschide bine urechile şi zi-mi ce auzi. Nu te inundă rostogolirea de valuri?!
- Nu aud decât clopotele bătând de vecernie.
- Nu este cu putinţă, atunci destupă-ţi plămânii şi spune-mi te rog, nu se umplu cu alge, cu peşte şi cu o crudă nesfârşire?!
Atunci ea a făcut o pauză lungă iar răspunsul s-a întors ca un ecou izbindu-se de toate zidurile oraşului.
- Sfârşire, sfârşire, sfârşire…

8 comentarii:

Cleo spunea...

Ah, nu...nu spune asta. Trimite intai TOATE jumatatile...mirosul nu-i acelasi fara privire, parfumul nu-i acelasi fara amintiri, valul nu-i acelasi fara pereche, sufletul pereche...nu poti sa ai totul daca nu te opresti, nu poti sa simti daca nu te pregatesti pentru a simti.

Unde si cand se pierd oamenii, mosule?

mosu spunea...

grea intrebare cleo! raspunsuri se pot gasi, doar ca nu stiu cat de aproape s-ar afla de adevar...
ma mai gandesc si sigur am sa gasesc un raspuns potrivit :)

Cora_ spunea...

"Nu văd decât un deşert nesfârşit, sfâşiat ici colo de cactuşi pitici cu formă de păsări".

Da' palmierii lu' Mazare nu-i vezi? as fi intrebat eu, frangand momentul poetic... :)) Parca Mazare era cu palmierii, nu?

mosu spunea...

eiii... nu se vede de aici marea, si tu vrei sa se vada palmierii lui mazare?! ;)

mitzaabiciclista spunea...

Moşule, ce tânăr eşti! :D

mosu spunea...

:) eiii... da cum ti-ai dat seama de asta zefira?! ca am dat fuga la mare degraba, acuma c-au venit caldurile?! da nu voiam sa ma balacesc zau, voiam doar sa ma intind lenes la soare si sa pipai cu coltul privirii marea... ;)
da nu-i; mai cautam...
mmm... sau marea o fi; uneori ochiul nu-i potrivit!

mitzaabiciclista spunea...

Din felul cum povesteşti ar fi o dată.
Apoi sunt visele care te dau de gol:D

mosu spunea...

:)