miercuri, 20 iulie 2011

miercurea, fără (prea multe) cuvinte

(avertisment! nu intrati pe blogul digodanei sa vedeti fotografia in original decat la sfarsitul sesiunii de "pareri", dupa ce stabilim ce reprezinta fotografia si cine a castigat premiul! ideea este sa-mi spuneti parerea dupa fotografia afisata de mine aici)

ultima însemnare a digodanei este o fotografie cu un obiect ce conţine o lucrătură străvezie, extrem de delicată şi de fină…
mi-am permis să preiau fotografia şi să vă întreb despre ce credeţi că este vorba
cei care au trecut deja pe la dana, şşşşt…..; sau dacă fotografia vă spune altceva decât vă spunea acolo poftiţi)
daca n-aţi ghicit, intraţi la digodana să vedeţi originalul fotografiei cu şi mai multe înflorituri şi broderii…
pot sa mai precizez ca sunt de la paris!
cine ghiceşte ce este are de la mine un premiu!

34 de comentarii:

sonia rauss spunea...

O bucatica din superbul Eiffel? Asa pare...
A! Si buna ziua, la dumneavoastra!

Digodana spunea...

Mosule, ma faci sa rosesc :)

catherine spunea...

prea multe indicii, mosule. e mura-n gura!
mie-mi inspira dor de zbor si de inaltimi, imi aminteste hoarde de marocani vanzand brelocuri cu miniaturi de turnuri si-mi da ideea sa pun la cale o aventura noua...

mosu spunea...

@sonia si catherine
eu am ascuns mesajele voastre pentru ce cel mai probabil ati stabilit ce este dupa ce ati vazut fotografia originala; asta ar strica toata distractia... :)

mosu spunea...

@dana
pai de ce?! monograma n-au... :)
mi-am permis sa iau fotografia fara sa-ti cer voie, dar sa stii ca am fost sigur ca n-ai sa te superi...

Tapirul spunea...

io am ghicit, si am verificat dupe aia cu google search image :-P

mosu spunea...

tapire sa nu zici c-ai ghicit pe bune din prima! da acuma tu esti plimbat prin lume, ii stii toate dedesubturile, ce-i nou, ce se mai poarta.... :)

sonia rauss spunea...

Si uite-asa mi se confirma ca graba strica treaba! Eu am recunoscut fara dificultate ce este in fragment, abia apoi am intrat la Digodana. Intre timp mi s-a sters primul comentariu, a aparut confuzia...
Ma bucur ca intre timp ai venit cu o noua precizare la inceputul postarii.
Nu m-a tentat premiul promis, cat provocarea in sine. Zi buna sa ai!

Tapirul spunea...

mosule, da, din prima, ala a fost primul gand ("asta trebe ca este...", mai mult din instinct, io am incredere in instinct, daca stau si cuget prea mult incep sa ma indoiesc - asa fac de exemplu la restaurant cu meniul, imi pica ochii pe ceva, zic "asta!" si nu ma mai uit mai departe)
de umblat sunt umblat da' dedesubturile alea nu le-am experimentat inca...

de verificat a fost usor, daca promiteti ca nu intrati, demonstratiunea e aici: http://goo.gl/mT7UG

Tapirul spunea...

ps: functioneaza asa (verificarea):
- te duci aici http://images.google.com/
- aplici instructiunile de aici: http://www.google.com/insidesearch/searchbyimage.html

CARMEN spunea...

Scrii despre Miercurea fara cuvinte (cu muuuuulte cuvinte) dar nu te înscrii în Club?! :(
Tja, nu trebuie sa înteleg tot ce se întâmpla, nu?

madelita spunea...

:))))) da ce frumos stiu sa se joace oamenii,,mari,, :)))))
PS> avetzi si premii???

mosu spunea...

@sonia
daca l-ai ghicit din prima jos palaria; mmm... se pare ca n-a fost asa complicat cum am crezut si nimic n-a putut induce in eroare ochiul ager :)
primele tale mesaje doar le-am ascuns; le pun la loc la final

mosu spunea...

@tapiru
nu mai era nevoie de toate detaliile; am cautat imediat dupa „google search image” si am gasit fara probleme; faina scula! bun instinct ai, desi as fi zis ca tocmai instinctul te-ar putea duce cu gandul la altceva :)

mosu spunea...

@carmen
ohh, n-am facut decat sa copiez titlul de la dana; sigur m-am gandit si eu sa intru de la inceput dar daca as face-o fotografiile mele ar trebui sa spuna ceva, sa fie originale, sa palpaie, sa tremure; din pacate nu am timp si pentru fotografie (desi tare mi-ar placea sa ma ocup si de asta), si as deveni cu siguranta un miercuros neserios; si nu vreau! :)
asa ca am corectat!

mosu spunea...

@madelita
e si premiu madelita, da nu cred ca se acorda, la cata lipsa de combativitate exista in teren; zici ca esti in liga I unde toata lumea e inteleasa (se stie de la inceputul campionatului cine ia titlul, cine pica-n B); aici, pac, pac... punct ochit punct lovit, nu tu pareri in contradictoriu, nu tu contraziceri, nu tu batut campii, nu tu paruieli...
ar trebui sa intre consiliul concurentei pe fir ca treburile imi par aranjate... prea e toata lumea multumita :)

Tapirul spunea...

pai, mosule, am instinct si la altceva :-) de aia nu m-am pacalit.

madelita spunea...

mosule cred ca tocmai ai descris o partida de fotbal :)))))))

Dan spunea...

Mosule, pare a fi accesoriul acela mic, poate fi numit chiar vestimentar pentru ca "îmbraca" desi mai mult dezbraca, deci poate fi dar nu este, de fapt este ceva imens...

nemo spunea...

aha, deci ghicisem bine...am ghicit si am verificat :)

mosu spunea...

@dan
cuvintele tale sunt cel mai aproape de un raspuns "curat si adevarat"... :)

mosu spunea...

@nemo
si tu l-ai ghicit pestisorule auriu, de hat departe de-acolo de unde esti?!?! :) ohhh.... inseamna ca-s mos tare ramolit de-am crezut eu ca incurc pe cineva si ca va fi taaaaare greu de aflat ce se ascunde in sptele dantelelor..... :))

mosu spunea...

@catherine
mda, e un oras care indeamna la aventura, la visare si la placeri dulci si catifelate…
deci ar merita…. :)

catherine spunea...

mosule si voi, ceilalti, sa nu ma afurisiti, dar eu, una, n-as revedea parisul. iamginea ma indemna, da, la visare si dor de duca in cele patru zari. poate cineva sa-mi spuna ce trebuia sa-mi placa si sa ma atinga? caci m-am dus cu sufletul ghem de emotie si asteptare si m-am intors tare dezumflata... (ok, mi-au placut Pere Lachaise, Opera, muzeu Rodin, sentimentul din place Concorde. putin. voiam mult mai mult)

catherine spunea...

ah, si despre foto, on topic: broderia in discutie e aproape o marca, o eticheta. am recunoscut mana lui musiu Eiffel la lisabona, unde le-a facut dumnealor, portughejilor, o frumusete de elevator (Rosio, parca) in acelasi stil dantelat-metalic.
asteptam foto-ghicitori mai solicitante!

Vocea-de-departe spunea...

Parisul se trăieşte altfel, nu lângă Turnul Eiffel, sau alte locuri turistice, ci pe străduţele mai puţin cunoscute, ca de exemplu Rue Mouffetard, sau pe lângă Canalul St Martin, în locurile nepoluate de zbierete de asiatici şi flashuri de toate felurile...

mosu spunea...

@catherine
ooo… absolut, fiecare cu placerile lui, cu simturile lui… ; sincer daca ar fi sa merg undeva acum si as avea de ales intre paris si apuseni as alege fara sa clipesc o casuta in apuseni, cocotata undeva pe munte, inconjurata de brazi (dar nu de tot, ci sa lase doar o fanta incat sa pot privi soarele cum aluneca din creasta in creasta pana in patul lui), cu un umbrar in curte unde sa-mi tina companie veveritele cand iau masa de pranz (cum tocmai mi-a povestit cineva ca a “patit”) cu privelisti magnifice, cu izvoare, cu luminisuri de flori, cu asurzitoare liniste…
chestie de moment, de temperament, de placeri neostoite….. :)

legat de fotografie, pana la urma tu ai privit originalul de la digodana, si nu copia mea micsorata, nu-i asa?! altfel nu ai fi putut vedea dantelaria aceea, caci in fotografia mea abia se ghiceste; eu voiam sa vad la ce duce gandul privind fotografia aia micamica… :)
dar bineee… pana la urma totul n-a fost decat o joaca… :)
interesant hintul cu “Elevador de Santa Justa”; multumim! se pare ca n-a fost construit chiar de Gustave Eiffel ci de un discipol al lui, Raoul Mesnier du Ponsard, arhitect portughez nascut in Porto din parinti francezi
pentru cine e interesat, dand un search dupa „Santa Justa Elevator” puteti gasi detalii si fotografii despre constructie

catherine spunea...

aşa, moşule, pune-mă la punct c-am dat info de mântuială (doară d-aia eşti moş), da' să ştii că nu-mi place neam, goagle şi-ale lui chichiţe (cum le ştie priceputul nene Tapir...) Parcă-i mai frumos aşa, când te bazezi pe-o amintire ş-un instinct, o părere şi-o conexiune. zic şi io.

PS. văzui parisul şi alte capitale, tărişoara românească în lung, bucureştiu-n amănunt, da' apusenii nu vor să-mi cada la drum de seară/vară, ioc! o veni şi vremea lor...

mosu spunea...

@voce-de-departe
trebuie ca stii foarte bine ce spui; am rasfoit putin blogul tau si e clar ca esti in tema :))

mosu spunea...

@catherine
:))
ei…oricum treaba era confuza
unde am citit eu chiar asa scria “constructia este gresit atribuita lui eiffel… in realitate este a lui…”
si apoi ai dreptate, parca e mai placut sa vorbesti despre amintiri doar inchizand ochii decat gugalind… :)

Digodana spunea...

No, hai sa intru si eu in discutie, acum ca este evident care era raspunsul la mica ghicitoare.
Mosule tu ai un ochi.... de ochi :). Si pe mine m-a impresionat dantelaria, de altfel asta era titlul care voiam sa il pun postarii daca parola nu ar fi fost "fara cuvinte". Insa nu m-ar fi dus capul atat de departe incat sa asimilez dantela aceea vreunui obiect de imbracaminte. Privind fotografia asa cum tu ai aranjat-o, nu mi-am putut scapa un "Uite mai ce faini sunt! :)" Chiar ar putea fi sursa de inspiratie pentru creatori de top:)
Poate ca daca nu spuneai ca sunt de la Paris mai puneai lumea pe ganduri. Pentru ca atunci cand spui Paris spui clar Eiffel si de acolo era foarte simplu de dedus dupa curbele inconfunfabile, chiar daca nu se mai trecea si prin blogul meu.
Postarea ta a fost o mare surpriza pentru mine si deosebit de placuta :)
In alta ordine de idei, trebuia sa plec azi in Apuseni, dar vremea e suparata rau si am renuntat, in favoarea unui alt weekend cand va fi soare si voi putea sta afara in aer pur, ciripit de pasarele, susur de izvor si fosnet de padure.

mosu spunea...

:)
da, se pare ca toata lumea s-a prins mult mai repede decat ma asteptam... sonia, catherine, tapirul, dan, nemo, nu s-au lasat incurcati si au ghicit imediat
si eu care mi-am imaginat ca daca aude „paris” omul se gandeste mai degraba la moda, la parfumuri si la toale decat la turnuri si la fiare, fie ele crosetate si de eiffel... :)

si cum am promis un premiu pentru cei ce ghicesc, o sa le fac cadou... o sa le fac cadou.... mmm... pai ce altceva pot sa le fac cadou decat o poveste; urmatoarea! bineinteles si tie care ai adus obiectul analizei :))
daca era un singur castigator il lasam sa-si aleaga singur cadoul, asa insa, fiind prea multi, il ofer eu....

nemo spunea...

multumiri pentru poveste , mosule.a fost ca 2 secunde cu ochii inchisi si stransi , ca suparati de lumina.
dar inca sa stii ca nu pot decide daca i-ai proupus lui C copilul ca o varianta sau daca ai glumit....sau daca ai facut din dulce-amar o ciocolata amaruie. solutia universala versus inocenta ce o primesti cadou pentru o decizie..sau o noapte fierbinte :)

mosu spunea...

n-ai pentru ce, placerea e a mea pestisorule auriu :)
propunerea cu copilul nu cred ca fost nici una nici alta ci doar o atentionare, o deschidere de ochi: "ai grija ce faci, candva vei dori un copil, esti pregatita?!"....