joi, 13 octombrie 2011

Lecţii de viaţă

O leapşă nouă de la Digodana, un prilej de joacă cucuvinte serioase de data asta. Cam ce învăţături am strâns eu de-a lungul timpului pe care le-aş putea numi poate prea pompos “lecţii de viaţă”?! Am încercat mai jos câteva idei:

Foloseşte-ţi capul, pe al tău nu pe al altora!. Celelalte componente ale trupului sunt utile dar nu esenţiale.
Croşetează-ţi o pereche de obraji groşi ca să fie la îndemână când vremurile o cer.
Nimic nu e ceea ce pare! Iscodeşte miezul lucrurilor, nu te lăsa păcălit de învelişul lor colorat.
Învaţă să trăieşti prin toţi porii dar nu te lăsa pradă emoţiilor.
Trăieşte clipa, cea care tocmai s-a scurs nu se mai întoarce niciodată iar cea care va veni este încă în faşă.
Nu căuta bucuriile nici înainte, nici înapoi, caută-le împrejur.
Frumuseţea vieţii nu atârnă în copac ca o pară, ea stă pitită sub firul de iarbă ca bobul de rouă.
Nu te lăsa legat de ceea ce te înconjoară, toate aceste legături se vor transforma mai devreme sau mai târziu în colivie.
Iubirea pârjoleste sufletele. Nu folosi stingătorul, o întâlnire tete-a-tete cu pârjolitorul ar putea salva ceea ce-i de valoare.
Învăţătura şi munca s-ar putea să nu-ţi aducă prea multă bunăstare dar sunt singura bogăţie de care poţi profita necondiţionat.
Îţi vei rămâne întotdeauna cel mai bun prieten, ai mare grijă de prietenii tăi cei mai buni!
Nu există probleme fără rezolvare ci doar căi nebătute încă.
Fii cu capul pe umeri şi cu picioarele pe pământ! Abia apoi vei putea păşi.
Banii nu se fac muncind!
Dacă nu vorbeşti, nimeni n-o să ştie ce gândeşti şi ce doreşti. Dacă eşti mut foloseşte o foaie de hârtie şi un creion.
Lumea nu începe şi nu se termină cu tine, dar după ce ai sfârşit-o p-asta nu mai primeşti alta!
A avea încredere nu înseamnă să fii încrezut, a fi umil nu înseamnă să te laşi umilit!
Vorba multă împiedică sedimentarea gândurilor.
Când realitatea se rupe în fâşii, cea mai mare prostie pe care o poţi face este să te rupi de realitate.
Când s-a umplut paharul şi nu mai e loc, păstrează-ţi cumpătul şi varsă-ţi amarul!
Nu te lăsa dus de val căci inevitabil ajungi în burta balenei dar nici nu înota împotriva lui căci ai să oboseşti mai repede decât ai fi crezut, ridică-te deasupra.
Iubirea şi raţiunea nu încap sub acelaşi acoperiş.
Bunul simţ nu te ajută să te înavuţeşti, dar te ajută să fii om.
Mulţumirile mărunte şi nenumărate sunt mai îndestulătoare sufletului decât cele uriaşe şi rare.
Tristeţea ucide clipa, o grămadă de clipe ucise îţi scurtează viaţa.

Daca mai vin le mai adaug.

27 de comentarii:

Digodana spunea...

Multumesc mult!

Spuneam ca voiam sa invat si din experientele tale... dar nu ma asteptam la faptul ca va trebui sa fac o adevarate "facultate de viata" :)
Unele le-am trait si le-am invatat si eu (cu greu :) ) iar pentru altele, profunde si adevarate, mai trebuie sa urmez cursuri serioase, ca de exemplu cea cu stingatorul, unde trebuie sa fac rost de cva instructiuni de (ne)utilizare, cea cu averea - va trebui sa ma obisnuiesc cu ideea,cea cu bunul simt... si toate celelalte. O lectura placuta si extrem de utila, multumim inca o data!

Cleo spunea...

Si iata cum viata se transforma intr-un volum de lectii.

Foarte frumos! Si adevarate! Si dureroase, unele.

Una singura mi-a rams agatata in neintelegere:
'Învaţă să trăieşti prin toţi porii dar nu te lăsa pradă emoţiilor.'
...da' o mai rumeg eu, ca acum a cam fost 'pe repede'.

mosu spunea...

@digodana
n-ai pentru ce sa-mi multumesti dana; eu multumesc ca mi-ai intins jucariile si am profitat sa mai scot capul la lumina; sincer, de toate astea m-am lovit ba cu fruntea, ba cu genunchii, ba cu gleznele; din pacate desi la teorie stau bine, unele din indemnurile astea nu sunt in stare sa le urmez nici acum, bandajat fiind si peste frunte si peste genunchi si peste glezne…

mosu spunea...

@cleo
multumesc
n-am vrut sa spun nimic aparte cu “Învaţă să trăieşti prin toţi porii dar nu te lăsa pradă emoţiilor”; cred insa ca trebuie sa pipaim dejurimprejurul migalos cu toate simturile; sa privim, sa ascultam, sa mirosim, sa atingem, sa gustam… e de presupus ca pipairea aceasta a dejurimprejurului trebuie sa ne faca sufletul sa vibreze; iar vibratiile acestea trebuie controlate pentru a nu cadea prada impulsurilor din exterior (cum mi se intampla adesea mie; dar sssst, asta ramane intre noi).

Luka D spunea...

Sa spun ce am zis si pe Fain :)

Uitasem de vorbele tale bine adunate si fara sa stiu mi se facuse dor de ele.

mosu spunea...

n-as fi banuit pana mai deunazi ca se poate face dor de vorbele mele dar recunosc ca asta imi face tare bine; multumesc frumos pentru vorbele tale

luna spunea...

si mie mi e dor; mie mi-e tot timpul dor de vorbele tale de mos! ca sunt intelepte si frumoase! :D

mosu spunea...

multumesc luna; e bine sa stii ca vorbele nu se risipesc ci se aseaza undeva linistite ca fulgii de zapada... :)

sonia rauss spunea...

Mosu-mosu! Hai te rog eu scrie o poezie pentru concursul lui Mircea!

Stiu ca-s offtopic, da' ma ierti!
Uite aici(http://polimedia.us/trilema/2011/despre-un-baiat-si-o-fata/#axzz1ajSrmppc) trebuie sa trimiti un comentariu cu link catre poezeaua lu' matale, daca binevoiesti a ne incanta...
On topic, mi se potrivesc multe din vorbele in care ai strans lectii de viata...

mosu spunea...

on topic:
cred ca toti ne-am lovit de problemele astea, dar fiecare are o alta perspectiva asupra lor...
off topic:
incerc, nu zic nu; doar sa gasesc o felie de liniste... :)

Madelin spunea...

Mosule, ai facut poze la cazinou pe dinauntru?

Neuroanchiloza spunea...

Averi nu se fac muncind, ci angajand pe altii sa lucreze pentru tine pe o leafa de nimic.

mosu spunea...

@madelin
nu, ca-s niste fiare in geam; da daca bag mana prin alea care-s sparte (geamurile nu fiarele) pot face cateva pe neve asa...

mosu spunea...

@neuroanchiloza
eee... sa nu mergem pana acolo; :) exista o alta butada celebra "cine munceste nu mai are timp sa faca si bani"; pentru cele doua exista cai separate...

Andi spunea...

O preiau mâine și pe asta, am avut ceva probleme cu blogul...Acum le-am rezolvat.
Asta e o leapșă memorabilă, nu glumă!!

mosu spunea...

:) eiii... abia astept sa vad cum se descopera viata dintr-un cu totul alt unghi decat o privesc eu...

Madelin spunea...

Pai am auzit ca s-ar fi deschis pentru vizite, cazinoul.

mosu spunea...

s-o fi mai schimbat cate ceva in ultimele saptamani; ultima oara era cum ti-am spus; iar zilele astea nu cred ca se mai apropie cineva de cazinou daca nu e scafandru... :)
sa iasa un pic soarele si actualizam... :)

Andi spunea...

Am preluat leapșa. Nu m-am expus indecent, am stat într-un unghi aproape mort :))
Mulțumesc pentru prilejul frumos de introspecție...

Noapte bună, Santa...:)

mosu spunea...

expunerea a fost taman potrivita
sa-ti fie buna si tie!

Rudolph Aspirant spunea...

Eu am fost confruntat de mai multe ori de "viata" in legatura cu faptul ca sunt un addict cu echilibrul dintre risk/reward tulburat, insa, ca mai toti addict-ii, nu am ajuns inca la nivelul necesar de "rock bottom" care sa ma motiveze sa incep si sa mentin un program serios de 12 Steps, desi, doritor totusi de un oarecare progres autentic re. maturizarea mea personala, mi l-am planificat, (acel moment esential de turning point "rock bottom"), totusi, pt. primavara-vara 2012, daca totul va merge dupa planul meu anticipat de a repeta exact aceleasi greseli pe care le-am mai facut in viata. Tineti-va degetele incrucisate, (eventual, daca sunteti o idee mai putin superstitiosi, chiar rugati-va), pt. mine ca sa reusesc !

Zamfir Turdeanu' spunea...

Înţelept eşti moşule!

mosu spunea...

@RA
adevarul e ca nu-i asa usor sa te mobilizezi sa-ti imbunatatesti viata daca n-a ajuns sa doara, e ca si cum ai incerca sa te ridici tragandu-te de par in sus...
oricum, sa ai bafta!

mosu spunea...

@ Zamfir Turdeanu
toti mosii sunt intelepti ca d-aia-s mosi... ;)
da’ inainte de toate bine ai venit pe blogulluimosu!

Anonim spunea...

esti atat de frumos mosule,si-un spirit ales!
esti aievea,sau e doar visul meu frumos?

Cu simpatie
Victoria

mosu spunea...

:)

Anonim spunea...

as vrea sa stai, in ceas tarziu ,langa tampla mea,sa le soptesti

Cristina