miercuri, 9 mai 2012

Ochii

Închide ochii. Asta îl odihneşte. Mai ales când merge cu autobuzul închide ochii. E prea multă agitaţie în jur, prea multă gălăgie. Când închide ochii lucrurile devin albastre şi stau la locurile lor ca nişte copii cuminţi aşteptând în bănci intrarea profesorului. Şi când merge pe stradă închide ochii şi când conduce, mereu închide ochii. Doar când doarme nu-i mai închide. De fapt de condus nu mai conduce căci i-a luat poliţistul carnetul. S-a speriat când l-a văzut conducând cu ochii închişi, l-a tras pe dreapta şi l-a întrebat înmărmurit "Ce faci domnule?! Cum naiba poţi să conduci cu ochii închişi?”. Iar el a trebuit să-i explice despre bol, despre bolul acela magic ca al ghicitoarelor profesioniste, care se dezvelea de fiecare dată când privea înlăuntru ca într-o reflexie a unei oglinzi concave. În el se proiectau toate, şi strada şi maşinile şi oamenii şi copacii şi cerul şi poliţiştii. Până hăt departe vedea privind înlăuntru, mult mai departe decât putea privi cu ochii deschişi. Poliţistul n-a înţeles nimic şi l-a lăsat să păşească mai departe.

20 de comentarii:

Crisa spunea...

Cu ochii închiși.... totul pare altfel :). Ehhh , ce să faci , anumite lucruri sunt greu de înteles ...important este ca l-a lăsat să " pășească mai departe " ;)

kitty spunea...

e bine ca l-a lasat sa mearga mai departe, a avut "noroc"...

Rudolph Aspirant spunea...

O poveste-poezie parca mai dulce si mai usor tolerabila (adica mult mai putin anxiogena) decat Orbirea scrisa de dl Saramago...si mai scurta, desigur. Re factorul horror al acelui roman, eu personal nici filmul nu l-am tolerat, ca efectiv nu am suportat sa il vad pe dl Mark Ruffalo in acel film care mi s-a parut prea pesimist si violent. (De d-na Julianne Moore, ceva mai expert obisnuita cu diverse suferinte cinematice, plus in acel film aleasa sa fie imuna la orbire, nu mi-a fost asa de mila.)

http://www.youtube.com/watch?v=KTivdzpDqP0

mosu spunea...

@crisa
cu ochii inchisi totul E altfel; imgineaza-ti lumea cu susul in jos; noi pasind printre stele, sus copacii atanand cu capul in jos si scuturandu-si frunzele in cer...
totul e sa nu intlnesti un politist sa te puna sa deschizi ochii! :)

mosu spunea...

@kitty
e bine ca l-a lasat; sa mearga nu stiu daca e bine, cred ca ar fi vrut sa zboare...
de fapt nici politistul cand a fost intrebat de superiorii lui n-a stiut sa spuna daca masina mergea sau zbura pe deasupra tuturor lucrurilor...

mosu spunea...

@rudolph
bag seama ca citesti mult si vezi multe filme; nu ti-a trecut prin gand sa te apuci de scris?!

La Fee spunea...

Ce n-as da sa inchid ochii si sa vad detaliile toate, cum numai un orb din nastere le poate vedea.

mosu spunea...

le vezi, le vezi, caci ai ochii mari; nu stiu daca pe toate, dar tot ce e important...
stau insa uneori sa ma gandesc daca e suficient sa vedem esentialul; si tot eu imi raspund: "nu!"; trebuie sa ai si un simt al "actiunii", sa stii ce sa faci cu informatia pe care o primesti, nu doar sa o contempli...

Rudolph Aspirant spunea...

@ Mosu: pai nu scriu pe bloguri de cand m-au izgonit parintii de acasa tocmai in Norvegia de parca as fi intrat in ceasul mortii ? Ce naiba sa mai scriu in afara de despre angoasa mea de a ma gasi abandonat aici exact cum a fost cand m-a lasat mama la gradinita prima oara cand aveam 4 ani ?! Dac e vorba de scris fictiune, eu ZAU NU am talent creativ-imaginativ pt asa ceva, nu mai zic ca eu in general NU stiu sa ma exprim bine in cuvinte nici verbal daramite in scris, la nivel de explicat o idee nefictionala simpla si logica posibil utila mie, de ex o cerere simpla si concisa de a mi se indeplini mie personal vreo dorinta specifica, daramite sa mai si formulez chestii fictionale ! La ce mi-ar folosi mie personal sa scriu fictiune nici nu mai incep sa-mi pun problema, (ca altora STIU cu certitudine ca nu le-ar folosi) !

9 spunea...

Mi-am adus aminte de un banc.
- Mai ţii minte când mă duceai cu bicicleta. Când coboram dealul acela, mereu închideam ochii, de frică...
- Cum? Şi tu?????

Rudolph Aspirant spunea...

A propos, ca acum ma simt obligat

@ toti elevii care pot trece pe aici (ca stiu ca varsta medie a majoritatii celor care utilizeaza Internetul in prezent la nivel global este in general cea de elev in cls VII-IX): chiar daca dezvoltati o admiratie pt un anumit educator al unei anumite materii, asta NU inseamna ca trebuie neaparat sa doriti sa va alegeti meseria de educator al acelei materii, sau, mai rau, de profesionist legat de cunostintele prezentate in acea materie, (si asta e valabil si pt situatia daca dezvoltati o admiratie deosebita pt un oarecare om al muncii care efectueaza o anumita munca)...de cele mai multe ori va fi o alegere nepotrivita, nefericita, si in general chiar si probabil ineficienta re relansarea economiei globale, (daca sunteti de tip altruist din fire si va ganditi la binele altora mai mult decat al vostru personal). ZAU, e MULT mai BINE sa ascultati ce va sfatuiesc parintii vostri proprii, mai ales daca sunt economisti si au cat de cat habar despre piata muncii, (desi NU e obligatoriu sa marturisiti nimanui ca ati auzit si ati asimilat ce au avut sa va sfatuiasca acesti parinti).

Rudolph Aspirant spunea...

Clarificare: A propos-ul NU era la banc, era tot la ce imi comunicase Mosu ca posibil sfat, (sunt sigur, total bine intentionat, insa, dupa parerea mea, total inexpert formulat), de (re)orientare profesionala.

Bancul e tare si mi-a placut ff mult !

La Fee spunea...

Da, nici eu nu sunt intru totul contemplativa.

mosu spunea...

@9
eeeeei... inchisul ochilor in doi e cu totul altceva decat inchisul ochilor de unul singur... ;)

mosu spunea...

@lafee
ba eu tocmai asta voiam sa punctez, ca desi am senzatia ca pipai destul de bine dejuimprejurul, nu stiu sa profit de avantajul asta, al cunoasterii realitatii in care ma invart...

Neuroanchiloza spunea...

Ochii ii poti inchide, dar ce faci cu urechile? Mai ajuta un pic mp3playerul, dar nu in toate situatiile.

mosu spunea...

da, da, ai dreptate... ochii sunt doar o mica parte a tentaculeleor cu care pipaim dejurimprejurul; o tija speciala ar trebui sa comande odata cu inchiderea ochilor si inchiderea jaluzelelor care despart toate simturile de lucrurile din jur...

Cora_ spunea...

"o tija speciala ar trebui sa comande odata cu inchiderea ochilor si inchiderea jaluzelelor care despart toate simturile de lucrurile din jur".

pai chiar asa e, da' decat ca nu se numeste tija... :))

mosu spunea...

:) dar cum, somn?!

Cora_ spunea...

atzipeala. :)