vineri, 29 iunie 2012

Gand

O femeie poate cat ai clipi si fara nici cel mai mic efort sa schimbe o piele de inger cu una de demon.

43 de comentarii:

BlueIris spunea...

Probabil că da.
:)
Iar în virtual e şi mai simplu.

Dan spunea...

A ei sau a ta?

Rudolph Aspirant spunea...

Ah, tocmai am citit pe un alt blog o mica anecdota in care un om care parea destul de agitat sau disperat in Romania vocifera in public, "Femeile nu e oameni, domnule, nu e oameni !"

mosu spunea...

@iris
sigur, in virtual e mai simplu, dar virtualul e altceva
in viata reala am patit-o de doua ori in ultima vreme sa fiu tratat cu zambete si bunavointa, iar apoi brusc cu ma scuzati fundul, desi aparent n-am facut nimic rau; dar au femeile acolo un switch, care nici nu stii pe unde sade si la ce reactioneaza, care le transfera dintr-o stare intr-alta fara sa-ti dai (si sa-si dea) seama...

mosu spunea...

@dan
:) eu ma refeream la faptul ca dezbraca o piele si imbraca alta; dar da, au puterea de a transforma (nu la fel de usor) si un drac (de barbat) intr-un inger...
insa asta tine doar cat o vraja caci barbatul sufera doar deformari plastice, revenind dupa deformare la forma initiala...

Irina spunea...

In sinea ei, asta stie orice femeie. E mai dificila faza cu recunoscutul. Daca las aici vorbele mele se cheama ca, indirect, recunosc. :)
E clar ca nu ratiunea face sa se activeze acel switch, e doar patima de moment, numita popular " toana".

Cleo spunea...

Sunt femeie, deci recunosc! :)
Insa, trebuie sa faci totusi ceva care activeaza switchul, cum ar fi sa te tot lovesti in bombeul meu.

Mosu, in acceptiunea ta nu ai facut nimic, insa in a ei...clar, esti vinovat! Atentie, cand nimic nu e evident exista o asteptare ascunsa care n-a fost implinita. Si naiba mai descifreaza meandrele concretului din capul femeii.

BlueIris spunea...

Moşu,
n-ai cerut explicaţii?
:)
Femeia are şi ea raţiunile ei pentru care-şi schimbă "vestimentaţia". Chiar dacă aceste raţiuni par de neînţeles.
Dacă ai răbdarea şi deschiderea intelectuală să le cercetezi, ai să constaţi că de cele mai multe ori au un sens foarte clar şi se bun simţ.
Vreau să spun că e foarte posibil că celălalt a "comis" ceva care a determinat-o pe ea să schimbe "calimera".

BlueIris spunea...

:)
Văd că şi celelalte comentatoare au păreri asemănătoare, deci se confirmă.
Însă eu sunt în contradicţie cu modul acesta de abordare care tratează "switch-ul" ca pe ceva ce trebuie "recunoscut".
E semn că fetele încă merg pe ideea preconcepută -specifică bărbaţilor (fără supărare, domnilor!)- cum că schimbarea respectivă e musai să fie un moft, o toană etc.
Faptul că se practică această abordare le întăreşte bărbaţilor credinţa că femeile ar fi iraţionale.
Femeile sunt raţionale, dar motivele pentru care acţionează switch-ul sunt diferite de cele care activează switch-ul la un bărbat. Fără a fi o chestiune de bine-rău.

mosu spunea...

@irina
mmm… as spune ca doar femeile inteligente “vad” si recunosc asta; si nu i-as spune toana, cred ca e ceva dincolo de gandire, cred ca tine mai degraba de instinct; am intalnit femei extrem de echilibrate si care stiu sa-si controleze emotiile dar care patesc acelasi lucru

mosu spunea...

@cleo
nu e numai de la bombeu sau de la “asteptari neimplinite”; stiu sa recunosc cand am calcat gresit; problema e ca se intampla din senin, de la un “nimic”, asta “critic” eu…
dar sunt de acord cu “naiba mai descifreaza meandrele concretului din capul femeii” :))

mosu spunea...

@iris
in viata mea lunga si plina am cerut si explicatii si crede-ma au fost puerile, un fel de nod in papura; cu o zi, doua, sau trei in urma facusem chestii care puteau fi apreciate ca mult mai grave…
inca o data spun ca inteleg foarte bine cand am calcat pe cineva pe bombeu sau cand n-am raspuns ateptarilor, dar aici e altceva
de acord cu tine ca exista motive ca sa fie actionat switchul dar eu cred ca sunt de multe ori prea “subtiri” si nu motivul in sine e cauza, ci propriul inlauntru

La Fee spunea...

Ooo,
piei drace! asa se spune, nu-i asa!
Asta cu l-a transformat dintr-un drac de barbat in inger merita sa o dezvolti. Mi-am luat scaunelul si m-am asezat in primul rand!

Dan spunea...

Dar macar barbatul tinde spre perfectiune, pe care o atinge negresit catre sfârsitul vietii: nu se mai deformeaza!

mosu spunea...

@lafee
ei… tu ma tragi intr-o zona periculoasa :) femeile au “armele” sa transforme cel mai al dracu barbat intr-un ingeras, intr-un ursulet, intr-un pisoias… buzele, ochii, palmele, glasul si altele...
referitor la mecanismele concrete n-as vrea sa intru in detalii… :)

mosu spunea...

@dan
corect! ramane in cele din urma simplu si rigid ca o scandura

La Fee spunea...

eu nu, Mosule, eu nu!
doar am incercat sa ma adaptez la "salt inainte!" si la "culcat!"
hehehe!:)

Cleo spunea...

@mosu si @dan,
...adica ramane...cum a fost?

(din „nimic„ se mai intampla, trebuie luate in calcul N de cate Tz si astea, sindromul premenstrual sau premenopauza, menopauza. realmente femeia are reactii necontrolate din „nimic„. Sau nu e prea filozofic, romantic?!)

Cora_ spunea...

"...cu o zi, doua, sau trei in urma facusem chestii care puteau fi apreciate ca mult mai grave…"

O fi functionand cumulativ, mosule. Ceea ce barbatii uita(unii dintre ei) e ca daca o femeie se face ca nu vede sau nu reactioneaza punctual la "o chestie", nu inseamna ca e de acord sau ca o poti reproduce.

Sigur ca nu trebuie generalizat, dar folosirea diferita a emisferelor celebrare o fi fiind de vina pentru neintelegeri. :))

mosu spunea...

@cleo
nu ramane cum a fost, ramane cu e!
asa e fac parte si astea din ecuatie...
dar eu cred ca sunt in primul rand niste resoarte interne invizibile desigur si greu de stapanit, inteles, pentru ca sunt greu de dibuit

mosu spunea...

@cora
cred ca asta e, cu emisferele diferite, ba chiar cu planetele diferite, barbatii marte femeile venus... ;)

La Fee spunea...

Da, DOMNUL REZOLVA TOT si GRUPUL DE SPRIJIN...
:)

Lebăda spunea...

Eu, in ultimul timp, am incercat sa renunt la "schimbatul asta de haine" (pt ca, judecand la rece, motivele sunt puerile... dar vine ceva - "un val"- dinauntru si simt cum mi se urca sangele la cap). Uneori insa nu-mi iese in totalitate si nu stiu dupa ce-si da seama... zice: "ai draci!"

BlueIris spunea...

@moşu

te cred că de-a lungul timpului ai primit varii explicaţii şi nu toate au avut forţa să justifice gestul.
Ce să zic?
Depinde foarte mult de luciditatea ambilor parteneri.
Sunt femei care schimbă pielea pentru că aşa simt, fără intenţia să manipuleze.
Cele din această categorie îţi vor spune de la început că sunt indispuse (spm-ul),că s-au certat cu cineva, că le doare capul sau pur şi simplu că nu au chef de tine. Şi să fii convins că spun realitatea.
Dacă nu invocă nimic de felul celor de mai sus, atunci e recomandabil să priveşti în ograda matale.
Cât despre cealaltă categorie, cele care folosesc schimbul de piei ca să obţină ceva de la partener, consider că practicile lor sunt neconstructive pentru cuplu. Eu votez contra lor din start.
Dar am convingerea că acolo unde este comunicare reală, switch-ul cu pricina a încetat să mai fie o problemă.

Cora_ spunea...

Lebada, m-ai facut sa rad cu pofta. Si eu tot asa... pai potz pentru ca sa te opui la val, cand e mai puternic decat tine? Nu potz! :))

Am tot spus-o(scuze daca ma repet), recomand cu caldura seria cartilor lui Allan& Barbara Pease despre diferentele fundamentale ca reactii, relativizari, etc dintre barbati si femei(De ce barbatii mint si femeile plang). Cartile sunt si extrem de distractive.

mosu spunea...

@lafee
o rezolva Domnul tot, dar cred ca tb sa mai dam si noi cate o mana de ajutor....

mosu spunea...

@lebada
ai pus punctul pe I; ai surprins cat se poate de bine esenta problemei... :)

mosu spunea...

@iris
aici nu e vorba de parteneri; intamplarile care m-au facut sa scriu insemnarea acestea s-au petrecut in ultimele saptamani si sunt una din ele "job related" si alta legata de o persoana dintr-un cer de prieteni sa spunem asa, deci femei cu care am foarte putine de impartit; si totusi au decis sa dezbrace o piele si sa-si puna alta pentru o vreme; apoi au revenit la sentimente normale...
(poate asta ar fi trebuit sa explic de la inceput)

mosu spunea...

erata: "cerc de prieteni"....
pana la "cerul de prieteni" sper sa ma apuc sa fac una alta pe Pamant....

9 spunea...

9Văd că glumiţi şi vă simţiţi bine pe seama acestui subiect.
Vin şi vă contrazic, nu cred că doar femeile au...draci.
Eu cred că suntem în esenţă la fel fie bărbaţi, fie femei.
Suntem oameni, cu bune şi rele.

Lebăda spunea...

@Cora: ba eu ma opun "la val", zau! numai ca uneori vine un tsunami care probabil ca-mi iese prin ochi... ca altfel nu vad cum si-ar da seama!

Lebăda spunea...

@9: sunt de acord cu tine! dar eu n-am intalnit (nici macar auzit de)vreun barbat care acum sa-ti zica "iubito", iar peste 2 min aproape sa te zgarie pe fatza! ...
ce-i drept, eu sunt si "foarte tanara"!

BlueIris spunea...

Moşu,

am înţeles. În mare şi păstrând proporţiile, cred că răspunsul meu rămâne valabil.
:)
Şi subscriu necesităţii ca diferenţe dintre femei şi bărbaţi să-şi piardă atributul supra-adăugat de bine/rău. L-aş folosi - în schimb - pe "complementar".


Şi app de ceea ce spune Lebăda, sunt împotriva ideii de a lupta cu propria fiziologie, mai ales atunci când ea se petrece în limitele normalităţii.
De ce să te chinui singură degeaba?

mosu spunea...

@9
nu suntem cu totii la fel, suntem foarte diferiti; iar intre modul de "constructie" al femeii si al barbatului sunt diferente foarte mari
ca avem cu totii si bune si rele asta da, sunt de acord

La Fee spunea...

Am uitat sa spun ca am citat din
Barbatii sunt de pe Marte, femeile sunt de pe Venus, J. Gray.
Sa nu ma acuze cineva de plagiat!

mosu spunea...

@cora
nu stiu nimic despre cartea despre care vorbesti dar am incercat si eu din cand in cand sa vorbesc despre diferentele dintre barbati si femei:
http://blogulluimosu.blogspot.ro/2012/01/barbatii-sunt-fauni-iar-femeile-iele.html
http://blogulluimosu.blogspot.ro/2008/06/despre-barbati-si-femei.html
http://blogulluimosu.blogspot.ro/2008/05/despre-inegalitatea-dintre-femeie-i.html
http://blogulluimosu.blogspot.ro/2008/11/de-ce-se-plng-femeile-c-nu-sunt-nelese.html

9 spunea...

Lebăda, adevarul e că în unele privinţe am evoluat diferit, cum bine a punctat moşul, dar asta doar datorita faptului că femeia a fost nevoită să-şi folosească mai des mintea şi farmecul în faţa forţei...fizice a bărbatului.
Dar moşule, totuşi rămân la părerea mea că în ciuda multitudinii de diferenţe, în esenţă suntem foarte asemănători în bine şi rău, doar poate că femininul are mai multe...nuanţe. ;)

Lebăda spunea...

@BlueIris : m-ai inteles gresit! cand am ceva pe suflet, spun! dar de multe ori sunt motive puerile la care noi, femeile, reactionam mult mai violent decat un barbat. Daca treci oleaca prin creier motivul ala, dispare "valul"... sincer, nici mie nu mi-ar placea ca cineva sa reactioneze asa cum am reactionat eu de cateva ori si din aceleasi motive. Incerc doar sa ma gandesc putin si la cel de langa mine, nu doar la (hormonii din) mine!

BlueIris spunea...

Lebăda,

îmi pare rău dacă am lăsat impresia că înţeleg greşit.
Da, e o chestie de luciditate.
Ideea ar fi ca noi, femeile, să nu amestecăm chestiunile, iar bărbaţii să accepte situaţia ca atare, spărerea mea.

BlueIris spunea...

:)
Eu obişnuiesc să avertizez de la început: vezi că azi sunt ciufută. Mnealui pricepe şi nu şade în raza de acţiune a macaralei. Decât dacă caută scandalul cu lumânarea.
:))

Cora_ spunea...

Allan si Barbara Pease au mai scris:"De ce barbatii vor sex si femeile dragoste", "De ce barbatii nu asculta niciodata si femeile nu stiu sa citeasca o harta", multe carti despre body language, etc.

Fiind adeptii determinismului biologic, considera ca identitatea sexuala are un rol decisiv asupra comportamentului nostru(fac trimitere la neurostiinta). Ex: comisura transversala ce leaga emisferele celebrare ar fi de vreo 10 ori mai mica la barbati decat la femei si ar facilita cu 30% mai putine conexiuni, deci de aici diferenta de multitasking. Insa barbatul are creierul compartimentat, de unde facilitatea de a se concentra BINE pe un lucru, de a se specializa.

Departe de a le considera litera de lege, le-am savurat cu mare placere, mai ales ca le-am citit dupa cateva carti despre creierul uman. In plus, m-am distrat copios sa urmaresc comportamentul meu si al lui P ca verificare, ceea ce a fost si mai savuros. :))

Si chiar daca nu ajuta la altceva... ne fac mai toleranti fata de partenerul nostru.

PS- nu citisem posturile tale, sunt TO-TA-LE. Revin sa le recitesc pe-ndelete. Si te rog sa stergi cele doua de sus. Merci! :)

Rudolph Aspirant spunea...

Eu, care in general sunt ingrozit de majoritatea persoanelor de sex feminin de varste 28-67 de ani, ma consolez de aceasta anxietate personala cu rationalizarea ca sincer NU cred ca femeile asa in bloc majoritar sunt fie irationale, fie magice, fie total neinteligibile din cauza de limbaj total diferit, sau chiar efectiv STRANII/STRAINE de nivel chiar Alien de pe Venus, ci chiar cred ca e ceva total natural comun obisnuit legat de creier + si mai probabil si de influenta asupra creierului a unor hormoni total diferiti + mai ales in proportii diferite decat la barbati + cu fluctuatie asa mai ciclica...desi NU doresc sa aduc aminte despre PMS sau PMDD (pre menstrual dysphoric disorder) in mod peiorativ-acuzativ, asa cum folosesc unii, chiar multi (inclusiv de sex feminin), cuvantul "isterie", mai ales ca NU toate femeile au PMDD ci numai cca 5 % din ele, cf wikipedia (intre 3 si 8 %).

Rudolph Aspirant spunea...

Aveam un alt comentariu Addendum Important, care a intrat la Spam, care era doritor de clarificare mai nuantata pt comentariul de mai sus, pt ca zau nu doresc iar sa fiu inteles gresit sau sa fiu acuzat tocmai de acel reductionism biologic mentionat mai sus, ca se referea la influenta plastic modelatoare culturala a mediului asupra dezvoltarii identitatii de sine + a felului in care acest sine e si perceput de altii in perioada inca a dezvoltarii acestui sine, si chiar cred ca era important, si cred ca era si on topic referitor la femeile posibil vazute/intelese magic fie ca Vrajitoare bune sau rele sau alternand intre aceste imagini, sau ca Alien/Straine.