marți, 4 septembrie 2012

Clătinare

Să te porţi corect cu oamenii, asta nu-i face fericiţi. Să le arzi însă două palme pentru ca mai apoi să le mângâi tandru obrazul înroşit şi să le culegi lacrimile între buricele degetelor, asta da, îi aruncă în al nouălea cer!

36 de comentarii:

cristina spunea...

Si esti contrariat in privinta a ceea ce ai afirmat ? :)

9 spunea...

:) Hmmm, pe mine m-ar pune imediat pe...fugă. :)

mosu spunea...

@cristina
da, sunt! de faaaapt sunt mai mult acum cand stau in pat si scriu, cand sunt acolo in viata reala nu mi se mai pare chiar atat de neasteptat...
dar n-ar trebui sa fie asa, nu?!

mosu spunea...

@9
cine, palmele?
nu cred! exemplul e mai plastic pentru a evidentia ideea dar cam asa ne purtam toti; ne obisnuim cu binele, cu frumosul, cu politicosul si devine "normal"; abia cand iesim din el si da peste noi uratul apucam sa-l vedem iar si sa-l apreciem

cristina spunea...

Well, pe mine ceea ce ai subliniat, ma duce cu gandul la ideea ca mai toti oamenii realizeaza importanta unor lucruri, gesturi sau chiar a altor oameni abia atunci cand acestea sau acestia se schimba sau nu mai sunt pur si simplu.
Cred ca este oarecum in natura umana.
Cand cineva se poarta frumos cu tine, te obisnuiesti, uiti sa apreciezi, ti se pare normal.
Dar cand cineva ti-a atins obrazul ca mai tarziu sa ti-l mangaie....eeei este altceva. Simti o diferenta. Vezi "raul" transformandu-se si iti este mult mai simplu sa fii recunoscator.
Poate ca daca am stii sa definim si sa diferentiem raul de bine, sau uratul de frumos, am stii sa apreciem totul la adevarata valoare si mai ales la timp .

Fanfan spunea...

mie imi place 'normalul' :)

Cora_ spunea...

oamenii sunt bolnavi, Mosule, tare bolnavi, iar pilulele pentru boala lor nu s-au inventat... :)

Crisa spunea...

Uffff....doar se spune că bătaia este ruptă din Rai , chiar dacă pentru unii dintre noi acest lucru este ...șocant ținând cont că nu ar trebui ca cele două palme să îi arunce în al nouălea cer ....

BlueIris spunea...

Asta-i o aiureală! E folosită ca scuză de cei care produc suferinţă. Nu-mi place şi sunt împotriva acestei practici.

Cleo spunea...

Asta se numeste dependenta de suferinta.
Si-apoi, nu e vorba romanului ca dupa vreme rea vine vremea buna...si invers? Unii nu stiu functiona decat ciclic si nu mai e vorba de ceea ce faci tu, ci de ceea ce pot ei sa `duca`.
Corectitudinea...o apreciezi cand nu o mai vezi. Unde mai pui ca oamenii viseaza fericiri cu carul...nu de-astea marunte, onestitate, caracter, iubire de pamanteni.

Rudolph Aspirant spunea...

NU este adevarat. Cel putin pt mine personal NU este adevarat. Eu din tot sufletul meu si sincer spun ca pt prima oara in viata mea am patit recent pe pielea mea aceasta experienta de "una calda una rece" si m-am INGROZIT de uratenia unui acest fel de comportament total PATOLOGIC, dupa parerea mea. A fost ceva INFIORATOR, mai ales ca NU a fost consensual, si eram efectiv cu mainile si picioarele legate. Adica eu nu sunt anti BDSM, dar sa fie consensula si total off-serviciu. In viata mea nu as dori cuiva sa aiba experienta pe care am avut-o eu recent pt ca ii asigur ca nu le va face placere nici celor mai inclinati sado-masochist dintre ei. De 1000000000000 ori mai mult prefer CORECTITUDINEA, chiar si una rigida si fortata si artificial, efectiv NU imi pasa daca nu este autentica din suflet.

9 spunea...

totusi eu votez cu...fanfan. :)

mosu spunea...

:) eiii... prea ati luat-o ad litteram cu palmele alea...
bineinteles ca nimeni n-o sa fie in culmea fericirii dupa ce a luat doua palme (mmm... desi mai exista cazuri), dar ideea era ca nu vedem binele si frumosul din cauza "normalului"; ne trebuie un soc care sa ne socata din "normal" pentru a aprecia cum se cuvine binele si frumosul
din nefericire unii oameni stau mai prost la capitolul "bine si frumos" iar atunci cand cand fac bine sunt mai apreciati decat cei cu care ne obisnuim sa faca bine celor din jur...

mosu spunea...

@cristina
ai perfecta dreptate, asta am vrut sa sugerez si eu...

mosu spunea...

@fanfan
si mie :)

mosu spunea...

@cleo
nu cred ca e dependenta de suferinta, e dependenta de "normal"; si corectitudinea si binele si bunatatea le apreciem intr-adevar atunci cand nu le mai avem; pana atunci sunt ceva "normal"...

cristina spunea...

:)

Cleo spunea...

Adica, imi tragi palme? :))

9 spunea...

bine, bine mosule, nu te supara. :):)
doar ca m-as ]ntreba si eu:
http://www.youtube.com/watch?v=lbp8sDO-bL0&feature=related

mosu spunea...

@cleo
adevarul e ca o pereche de palme nu srica din cand in cand
pentru o mai buna ancorare in realitate ;)

mosu spunea...

@9
eii... cum sa ma supar, mosii nu se supara; vorbesc de aia veritabili cu barba si ochelari care-si tin nepotii pe genunchi si le spun povesti, nu de aia carcotasi de pe la cozile de ulei si zahar... :)
acu daca a explodat nitrafotul ce sa facem, asta e, le acceptam asa cum sunt...

nemo spunea...

mda...asta e din categoria " esti departe...te iubesc" sau a la Ducu Bertzi..., sau nu stiu...ca nu prea mai stiu nimic..:)

Rudolph Aspirant spunea...

@Mosu: tu ai dreptate doar in situatiile sau relatiile disfunctionale sau dintre oameni patologici, NU ai dreptate insa pe relatiile cat de cat obisnuit comun normale banale de zi cu zi intre oameni comun obisnuiti non-patologici (in afara poate de pacate personale comune). Daca voiai sa faci aluzie la o situatie politica din Romania, atunci e normal sa fie una oarecum incordata si inca imatura, (ceea ce nu inseamna strict patologic, dar poate avea iz de asa ceva pe de alocuri, mai ales cand e vorba de o relatie adult-adolescent, in care adultul nu e de fapt parinte ca sa cunoasca adolescentul chiar asa de bine sau sa ii pasa chiar atat de mult de el, si este cel mult infatuat de el si de senzatia de putere si de "superioritate" pe care o poate avea asupra acestui adolescent)

Diana Coman spunea...

Intrebarea ar fi: de ce sa vrei (ori cauti) sa faci fericiti astfel de oameni?

Pana la urma incapacitatea de a aprecia ceva pentru ceea ce este mai degraba decat pentru constrastul de-l face cu "obisnuinta" cam e specific imaturitatii si atata tot.

mosu spunea...

@nemo
pestisorule auriu te cam scalzi in ape tulburi bag eu seama; si nu-i bine! care-i baiul? sa-l rezolvam! :)

mosu spunea...

@diana
:) nu stiu daca e vorba de "astfel de oameni" ci de oamenii din jur; e vorba de interactia cu cei care ma inconjoara, cu care intru in relatie zilnic (sau mai rar); nu stiu daca trebuie neaparat sa-i fac fericiti, dar ma irita putin dezechilibrul asta intre ce dau si ce primesc...
:) nu cred ca e vorba de imaturitate aici, desi tu ai dreptate in ce spui; aspectul e mai larg decat "imaturitatea"; cam asa suntem construiti cu totii din pacate; sigur, sunt si oameni care stiu sa faca aprecieri corecte, dar chiar si ei sunt imbibati in viata pe care o traiesc si uita sa raspunda cu zambet la zambet si cu bine la bine....

lotusull spunea...

Mosule,

nu vreau sa fiu indiscreta, dar am citit si comentariile si m-am intrebat de ce stai matale in pat. Ca eu, cu exceptia faptului cand ma conversez cu Ene, stau in pat doar daca sunt bolnava.

Despre palme nu ma intere. Pentru ca daca ajung sa fac asta - simbolic desigur, nu mai mangai si nici nu ma mai interseaza, sunt deja plecata pe drumul meu.
Nu stiu ce sa zic. Posibil, uneori, unii dintre noi avem nevoie de un strop de " altceva " - se pare ca absenta unei tensiuni e resimtita drept plictisitoare si atunci ne-o cautam cu lumanarea :P

mosu spunea...

lotusulle
:) nu esti indiscreta deloc; ai vazut doar ca eu sunt ca o carte deschisa; in fine poate nu cartea aia care ar trebui, dar asta e alta treaba...
pai cum de ce stau in pat?! dar unde ai vrea sa stea mosii in afara timpului cat misuna pe afara prin ograda?! in pat! acolo se aduna gandurile, se tes povestile, se deapana... :))

Irina spunea...

Voluptuoasa clatinare... Si la vreme.

mosu spunea...

:))
oi stii tu ceva...

nemo spunea...

asa de neguros e , ca nu mai vad nici pe une calc. a gandi, e o imposibilitate. traiesc clipa, cum s-ar spune... mai mult...om vedea. tu pe de alta parte, pari la fel. asta e bine. sau stii tu secretul... :)

mosu spunea...

eu cand lucrurile nu merg prea bine ma refugiez in povesti; asta e fuga mea de urat; si ai vazut ce multe povesti scriu... :)

nemo spunea...

mosule, cum stai la capitolul "dragoste fata de animale" . am un link spre un blog deosebit, e o placere sa il citesti. e despre ratoni si veve. da e interesant doar daca iti plac.... intreb si io in van, nu ai cum sa stai prost, ca aia te transforma in om ne-bun. si tu esti bun.

mosu spunea...

veve@co.? o stiuuuu....
cred ca de pe la tine am gasit-o... n-ai avut-o pe pagina ta de blog? parca asa imi amintesc
inainte avusese insemnari cu mai multe aminalute, avea pe sectiuni de lighioane, acum s-a axat doar pe veve si rato... :)

nemo spunea...

:) e grozava, eu intru o data la cateva luni si o citesc ca pe o carte de povesti...pentru oameni mari.

mosu spunea...

:) da, este