marți, 18 decembrie 2012

Abisurile meditaţiei

Băiatul unor cunoştinţe se meditează la matematică de două ori, marţea de la 17 cu profesorul de la clasă ca să ia note mari la şcoală şi joia de la 18 cu un alt profesor ca să înveţe matematică şi să treacă bacul.

26 de comentarii:

Crisa spunea...

Ufff, încă se mai "poartă" acest lucru ??? Trist :(...

Rudolph Aspirant spunea...

Eu nu am inteles. Adica, ce, daca nu face meditatii cu profesorul oficial nu poate sa ia note mari la scoala ? Adica, chiar si in caz de coruptie, nu merge doar simplu cu spaga, trebuie neaparat meditatii ? Zau, nu stiu, ca eu nu am facut meditatii niciodata, (ca asta ar mai fi lipsit, ca parintii mei sa dea si bani pt ceva atat de clar inutil si ineficient in legatura cu mine + chiar eu le-am spus asta ca ei m-au intrebat daca vreau si eu sa-mi puna meditator asa "ca toti copiii", si eu le-am zis din prima ca ar fi bani aruncati total degeaba si mai bine mi-i dau mie sa-mi cumpar jocuri de calculator si sa merg la mare, etc), dar m-a intrigat comentariul lui Crisa care a zis ca "inca se mai poarta acest lucru" ? Eu eram chiar sincer convins ca la profesorii corupti e vorba doar de spaga, nu si de meditatii separate in plus, ca ma gandesc ca asa ar fi si mai eficient pt profesor, ca ar primi mai mult per total cred din metoda spaga de la mai multi decat din metoda meditatii de la precis mai putini, plus cu efort clar mai mic.

Cora_ spunea...

Lasa-ma sa inteleg, parintii "ingerasului" platesc profu' de la clasa ca sa-i dea note mari copilului, note pe care nu le merita, pentru ca daca le-ar merita, le-ar avea. Si mai platesc pe un altul care sa-l invete matematica, dar presupun ca si p-asta il platesc tot degeaba, pen'ca daca l-ar invata matematica, n-ar trebui sa-l mai plateasca pe primul ca sa-i dea note pe care nu le merita...
Da, chiar, de ce ar vrea cineva ca, copilul lui sa ia note pe care nu le merita? Sau sa ia bacul, chiar daca nu e pregatit? Ca sa ajunga la facultate, unde sa-l mediteze cu profii, ca sa-i dea note pe care nu le merita, pentru ca apoi sa se inscrie la master/doctorat, unde sa ia note ... pe care... si sa ajunga eventual ministru...

Da, da, bat campii... bietul copil. :))

Rudolph Aspirant spunea...

Eu uneori imi insuseam si spaga pt profesorul oficial ! Daca era vorba de bani era mai usor decat daca era vorba de cadou, si tocmai de aia parintii mei nu prea obisnuiau sa imi dea bani ca sa duc la profesor, ca stiau ei ce stiau, dar imi mai dadeau sa le duc cate un cadou si asa mi-am insusit si sticle de alcool, si tigari, ba chiar si un batic-esarfa de matase Hermes o data, in loc sa le duc la profesori !

Rudolph Aspirant spunea...

Culmea e ca eu chiar imi spuneam in sinea mea ca fac un lucru bun cand nu le dadeam spaga la profesori si mi-o insuseam eu, ca astfel ii feream de a cadea in tentatia si pacatul coruptiei ! Pt ca eu mi-am respectat intotdeauna sincer profesorii si chiar voiam sincer pt ei sa devina oameni mai buni !

Rudolph Aspirant spunea...

@Cora: pai daca ajunge ministru de ce "biet copil" ? Ce, ministru cu sufletul "greu" (de pacate) nu se poate ? Ca doar nu e lucrator bisericesc, ca atunci ar fi fost mai grav...chiar ma gandeam la asta ca tocmai ma uit la serialul Borgia...e ff misto, cu rochii si bijuterii ff frumoase + barbati la bustul gol cu cruci mari atarnate de gat si uneori chiar si cu biciuri sau alte obiecte de tortura medievala in maini.

Neuroanchiloza spunea...

Imi amintesc foarte vag, dintr-o viata anterioara, o regula ce spunea ca profesorul de la clasa n-are voie sa-si mediteze in particular elevii.

mosu spunea...

oameni buni, se vede ca traiti “in alta lume”… :)

mosu spunea...

@na
nici hotul n-are voie sa-m sparga casa, nici doctorul sa-mi ceara spaga, nici functionarul sa ma umileasca…
dar…

mosu spunea...

@cora
pe cel de la clasa il mituiesc practic ca sa-i dea note mari; parintii au o pozitie sociala, au bani si daca tot au s-au decis ca plodul trebuie sa-i reprezinte “cu cinste”
de la al doilea spera ca invata ceva, ca mde, e cel mai bun din oras, doar n-o sa-si reproseze peste ani, ca n-au facut tot ce-au putut pentru odrasla lor…

mosu spunea...

@crisa
se mai poarta

mosu spunea...

@rudolph
da

mitzaabiciclista spunea...

Toate astea se întâmplă fiindcă părinții tac. CHiar dacă părinții vor să mituiască un profesor ca să-i dea loazei note mari, cadrul abuziv era deja format prin existența acelor meditații la profesor acasă, în afara orelor de curs. Cu siguranță că nu părinții sunt de vină și nici loaza, dacă stai să te gândești. Eu raportez vina la nivelul de corupție. Iar profesorul respectiv dacă ar avea un minim de decență nu ar accepta un elev la meditații dacă chiar nu iese nimic din el, decât dacă....are alte interese.
N-am nimic împotriva profesorilor care-și rotunjesc veniturile acordând meditații, dar cred că ar fi mai corect din partea lor să mediteze copii care nu fac parte din clasa lor, nu?
Corupția există fiindcă i se permite să existe.

nume spunea...

am fost la mate-fizica. n-am auzit sa se fi meditat vreunul din clasa pentru bac, doar pentru facultate; poate din cauza ca diriga (de fizica) a avut grija de la bun inceput sa transfere (cu forta) pe toti cei ce nu pareau sa aiba legatura cu "realul".
Bietului boxeur care a ajuns tarziu la noi si n-a putut sa-l duca la limbi straine i-a servit fizica pe paine :)

mosu spunea...

@mitza
da, absolut corect! toate mizeriile din jurul nostru se intampla pentru ca noi toti tacem, in loc sa luam atitudine; ba mai mult, nu numai ca ne facem ca ploua dar "ajutam" sistemul pentru a ciupi ici si colo mici avantaje...
un exemplu clasic sunt cersetorii (sau stergatorii de parbrize din intersectii); ei exista numai fiindca sunt oameni care le dau bani, altfel ar disparea...

culmea e ca pustiul nu-i chiar o loaza, ar lua note de trecere si la clasa si la bac; insa parintii sunt plini de bani si ce-si zic, "daca mai bagam si noi ceva mai salta si juniorul"...

mosu spunea...

@nume
inainte de toate, bine ai venit pe blogulluimosu!
lucrurile au luat-o razna de tot si in invatamant si in viata reala; nu mai au logica si ordinea aceea cu care eu cel putin eram obisnuit...
totul se degradeaza si se cam merge pe principiul "scapa fiecare cum poate"...

nume spunea...

bine te-am gasit!
ma gandeam ca pustiul nu poate si mai bine ar face altceva, ca nu-i o "loaza", vorba mitzei, doar pt ca nu-i stare sa le vada la mate.
dar daca-i dileala parintilor, ce sa zic, sa plateasca pt ea :) ("ca sa nu-i faca de rusine", vorba ceea)

9 spunea...

Nu sunt pentru meditatii. Consider ca un copil invata daca vrea si fara.
Dar asa este se poarta...

Rudolph Aspirant spunea...

@nume: nu cred ca e doar din orgoliu personal la parinti (adica sa "nu-i faca de rusine", desi poate intervine si comparatia cu vecinii, cum am zis ca si pe mine m-au intrebat parintii daca doresc sa am meditator asa ca Gigel), ci chiar maj parintilor, chiar oameni obisnuiti, nu neaparat "rai" sau dusi cu pluta, vor sa creeze un avantaj pt copilul lor intr-o situatie clar competitiva, chiar daca nu o fi prin metode prea morale pt "sufletul" acelui copil, sau poate chiar pt societate (vezi si nepotismul). Adica la mine nu au existat presiuni prea mari din partea parintilor mei, care chiar vor tot binele din lume pt mine in mod cat se poate de sincer, pt a obtine ceva de la mine, pt ca s-a vazut clar cu ochiul liber inca de la bun inceput ca eu eram total bolovan-opac la absolut orice avansare academica dincolo de un mediocru nivel global de cam clasa a 6-a, (care e relativ OK si pt a lua un Bac, adica pe abilitati intelectuale reale, nu pe fond de cunostinte momentan tocite care se vor uita oricum) + total neambitios si necompetitiv, si ca deci nu se va alege prea mare lucru de mine la nivel ierarhic social, nici macar cu metode mai neortodoxe, cel mult sa ma pazeasca sa nu ajung cumva pe la inchisoare sau rau de tot + ambii fiind economisti, stiau ei ce stiau si cu starea economiei din ce in ce mai globale si a pietei de munca pe viitorii 20 de ani in UE, adica era oarecum clar pt ei, desi desigur ca nu erau "Mafalda", ce se intampla azi si in Spania, si cu Euro, si cu joburile lipsa din Romania, si cu nesiguranta legata de un job stabil sau de pensii, etc. Adica pur si simplu nu s-au mai stressat inutil sa ma si impinga colo sau colo, mi-au zis ca e OK sa fac ce vreau in viata, dar totusi sa fiu cuminte + mai ales sa invat sa am grija de mine, ca efectiv nu are cine, si nici nu e dezirabil sa ajungi sa aiba Statul grija de tine, (decta poate daca esti bugetar si e rost de o pensie real misto, ceea ce realist e ceva destul de rar), si in rest efectiv D-zeu cu mila, ca era clar ca mai devreme sau mai tarziu ma vor lansa la apa pe cine stie ce valuri de viitor relativ instabil pt multi, chiar si unii superior educati, cu profesii reale si utile, chiar si oameni morali si bine intentionati, chiar si politicieni corupti, etc.

mosu spunea...

@nume
da, cred ca asta e scopul meditatiilor astora, sa-l mai ridice pe junior, sa iasa bine si sa-l ia mam'mare, mamitica si tanti mita si alta data la capitala.. :)

mosu spunea...

@9
nici eu nu sunt pentru meditatii...
dar ceea ce se cere (la teze, la bac, la examene) versus ce se preda si cum se preda, creaza un dezechilibru destul de mare care e rezolvat de cei cu bani prin meditatii...

Rudolph Aspirant spunea...

@mosu: si esti anti promo dl Goe de catre tanti mita si restul ? Adica daca ai fi tu tata lui Goe, nu ai vrea sa ajunga si el cat de bine poate el in conditiile date, inclusiv cu ajutor de la parinti, inclusiv neportisme si spagi, daca asa sunt conditiile locale ? (desigur si chiar mai putin razgaiat si nataflet daca se poate, asa la nivel ideal, dar era vorba la nivel principial de promovat si creat avantaje pt proprii copii, atat timp cat nu e total nerealist si nu dauneaza in mod abuziv copilului, daca de ex copilul nu are real mare ambitie sau capacitate prea mare, asa ca mine de ex, ca daca m-ar fi impins pe mine cineva sa devin ambitios + ff competitiv cu orice pret, probabil ca mi-ar fi facut mai mult rau decat bine, pt ca in mod real nu eram in stare)

Rudolph Aspirant spunea...

Ca IL Caragiale, dupa parerea mea chiar sincera, nu le "infiera" pe mamita si tanti mitza si nu-si batea joc de dl Goe ca oameni, ca indivizi, ci satiriza moravurile sociale, conditiile de la vremea aceea, ca el, dupa parerea mea, prezenta oamenii in mod ffff empatic, inclusiv pe cei pe care ii lua aparent in bascalie, mereu ii prezenta oarecum SUB vremuri, nu le reprosa lor personal direct ceva. Chiar din cauza asta eu personal am putut de ex dezvolta o mare simpatie pt dl Marius Chicos Rostogan, la fel ca si cum dintotdeauna mi-au fost efectiv dragi atat prof Pangloss cat si Candide ai d-lui Voltaire.

nume spunea...

Rudolf, cine face ce stie si-i place sa faca ajunge mai usor bine si departe decat cine e impins sa faca ce vor parintii.

Rudolph Aspirant spunea...

Pai tocmai ca NU vorbeam de impins impotriva afinitatilor copilului, ci despre moralitatea si utilitatea sau chiar eficacitatea impinsului de tip creare avantaj copil, (chiar si prin metode oarecum corupte).

Rudolph Aspirant spunea...

Eu fac exact ce-mi place + am avut si ceva avantaje, in sens de ca am fost copil unic si relativ privilegiat cu parinti ff maturi si in general sanatosi, si tot nu am ajuns nicaieri si nici nu cred ca voi ajunge sau sunt interesat de a ajunge undeva ff "departe" (adica sus pe vreo scara ierarhica de cariera pe undeva anume, sau chiar abilitate deosebit de mare, sau naiba stie ce ceva extraordinar dincolo de mediu-obisnuit comun, adica nu vorbesc de salariu sau cat de departe sunt fata de locul nasterii mele, ci strict despre meserie)