luni, 15 iulie 2013

Jurnal de calatorie


Ei dragilor, plecai prin tari straine si zisei sa va tin la curent cu ce mai e prin lume, asta in cazul in care nu sunteti déjà prin lume si nu e deja curent acolo unde va aflati.
Deplasarea ar fi fost placuta poate daca n-ar fi trebuit sa zbor cateva mii de kilometri cu avionul ca mie nu mi-e nici frica, nu am nici rau de inaltime da am asa, o usoara stranger de inima cand podeaua pe care calc sta suspendata la zece mii de metri deasupra pamantului cu nimic de sprijin deasupra sau dedesubt decat mila lui Dumnezeu. Da legat de asta mi-am facut planul de acasa. Totul e sa te deconectezi. Sa te departezi de subiect si sa-l privesti de deasupra  ca pe un norisor, sa-ti muti gandurile de la pasaroiul de fier. Dar la rand la check-in cat am stat o ora la coada pe Otopeni zau ca n-am putut. Toti numa asta vorbeau, despre zboruri, despre avioane, despre decolari, despre aterizari, despre… Abia cand am ajuns la Plecari mi s-a mai limpezit capul. Afara era frumos, era soare, pe geam se vedea si Airbusul nostrum. Parea cam vechi el asa. Oare si-o fi facut toate reviziile?! Si avea doar doua motoare, cate unul pe fiecare aripa. Daca intra o pasarica mica in pasaroiu mare si se opreste un motor, inainteaza numai cu o aripa?! Ar fi fost mai bun unul cu patru motoare. In fine, ma departez de fereastra sa-mi alung gandurile tulburente. In sala lume multa De toate natiile. Vreo doi trei au moace de arabi. Unul cu moaca de intellectual tot clampane ceva la un laptop. Asta trebuie sa fie ok. Altul inalt ca o prajina cu o fata de jucator de fotbal se tot scarpina in urechi. Asta are o moaca prea tampa ca sa fie unnnn… Si mai e o femeie. E mica, tuciurie si urata. E araboaica sigur ca are un telefon de cred ca face si oua prajite.Langa ea un rucsac mare, bagajul ei de mana. Dumnezeule! Or fi controlat-o bine?! Dar daca a facut schimb de rucsace cu cienva in aeroport, dincoace de porti?! MA uit la ghiseu. Aici nu mai e niciun scanner d-ala de vede si ce-ai mancat la micul dejun. Imi fac curaj. Si iar imi fac. Si iar imi fac. Urc in avion printer ultimii, ce rost are sa ma inghesui la coada, m-am saturat de cozi. Am 5B. Aoleuuu. Surpriza mare. Am loc exact langa araboiaca. Cand ma vede se stramba, se face si mai mica si-si pune peste fata un val negru care o acopera pana in pamant. E mai speriata de apropierea mea decat eu de a ei. Tot zborul pana la Paris nu si-a ridicat valul, nici macar sa manance. Nu, nu a mancat prin el si a refuzat sa manance. In fine, totul e sa te deconectezi. Sa te departezi de subiect si sa-l privesti de deasupra ca pe un norisor, sa-ti muti gandurile de la pasaroiul de fier. S-a ocupat de problema baiatul asta, sofeurul de la aeronava ca a facut ce-a facut si a dat in timp ce mergea catre pista de decolare cu roata stanga spate intr-o gura de canal lasata descoperita. Hai da-o-ncolo de treaba. Pai si de-aici fratilor? Si de-aici dati cu jula?! Noroc ca eram inca in Romania si frantujii, ca era unj Air France, au chemat doi baieti de la scularie cu doua baroase imense si niste rangi cat stanga de remorcare care cat ai zice “una mica” au indreptat janta si au pus cauciucul la loc. Frantujii au fost multumiti, au bagat ceva in buzunaru lu ala de era mai lat in umeri, ala i-a scos, i-a numarat si i-a fluturat usor peste barbie. Pe urma n-a mai fost nicio problema. Decat treaba asta cu urcatu poate. Ca mie nici in lift nu-mi place da macar are ala cabluri de care atarna si la o adica mai are franele alea de se freaca de marginea ziduluii, da la avion…  eiii, da nu-I nicio problema. Totul e sa te deconectezi. Sa te departezi de subiect si sa-l privesti de deasupra ca pe un norisor, sa-ti muti gandurile de la pasaroiul de fier. Si le-am mai mutat o data. Cred ca eram pe undeva pe la Crevedia cand din fata apare un baiat cu un deltaplan. Era subtirel si negricios. Intr-o mana tinea o sticla de Cola de doi litri cu apa cu clabuc si in cealalta o perie soioasa. “Sefu, sa va sterg parbrizu?!” intinde el mana spre aeronava, da frantuzul, care nu era pentru prima data in Romania, il ocoleste elegant si-si vede de drum. Pana la urma ajunge la soseaua aia aeriana de trebuia sa ajunga si motoarele inceteaza sa mai gafaie, ca tare mai rageau saracele cat am urcat, semnul de centura legata se stinge si fetele de la Air France incep sa misune. Vorba vine fetele, ca nu opera mai erau fete si nici de la Air France nu pareau ci mai degraba de la Air Bulgaria. Dau sa misun si eu pana la toaleta da araboaica care are loc spre culoar lemn. Trebuie sa rezolv insa repede ca nu mai exista nicio marja de siguranta., asa ca sar peste. Noroc ca ea e mica iar eu am picioare lungi. Cred ca de la urcarea aia prea abrupt mi s-a tras. De fapt nu stiu daca de-acolo ca pana am ajuns am mai fost de trei ori ca m-a  luat la ochi si stewardesa sefa care mi-a soptit discret in timp ce treceam pe langa ea “nu aveti voie sa fumati in WC; si daca vreti sa palmati tigara faceti-o discret ca se vede”. Da nu era nicio tigara, erau aratatorul si degetul mare de la dreapta pe care le uitasem incrucisate in semn de noroc de cand ma urcasem in avion. Altfel eu nu fumez deloc. Si sunt si singur. Ca ultima data cand am vrut sa intru era ocpuat. Am stat ce-am stat sa astept si pana la urma a iesit o domnisoara rosie in obraji da si un domn cu o fata radiind de fericire.
Pe urma zborul a fost lin si linistit. Mmm… linistit ar fi trebuit sa fie da au sunat telefoanele intr-una. Eu stiam ca doar la teatru suna telefoanele din 5 in 5 minute si vine cate o tuse din 10 in 10. Da uite ca si la avioane e la fel. Ca era un nene in spatele meu, a vorbit tot drumul. “Alo musiu Marsan?! Ce zici, facem dilu?! Pai eu aduc 300. Pai cum sa fie murdari musiu, is curati ca-s spalati de noi. Spalati bine, nu ramane nicio urma?! Sigur musiu! Ei, asta nu pot sa zic la telefon musiu Marsan ca e lume multa, da viu spre mata acu si discutam feistofeis. Aaa, nuu, ca daca merge treaba mai aduc 300. Si pe urma inca 300. Si mai am un vecin care are 500. Eiii… cum sa-I am cu mine. Intai batem palma sip e urma. Doar ma stii musiu, sunt parolist. Is sus la munte sub stanca. Cas da! Musai cas ca la noi in varf de munte ce sa fac cu cecurile. Is sanatosi musiu, sanatosi, sigur. Doar sa nu aiba rau de inaltime. Da musiu cu avionu ii aduc, ca si-a luat un prieten un Airbus cargo. Il umplem cu berbecuti si ti-l las la poarta. Bine musiu Atunci ne vedme diseara la Sampelize. Orvoar musiu!” Acu sa nu credeti ca asta a fost tot dialogul. Nuuu. I-a povestit despre fiecare berbecut in parte, ca-I stia pe toti pe mune.  Acu pe baciu asta de sedea in spatele meu il inteleg d ace rabdare a avut frantuzul, domle.
Acu legat de Paris o singura observatie as mai avea. Degeaba se stropsesc astia pe la noi ca avem sosele proaste. Sa vedeti sosesele astea aeriene la frantuji. De cum am intra in Franta a ince[put sa ne zgaltane. Nu stiu daca or fi peticit sau nu gaurile astea de aer, dar fie n-au facut nimic fie au facut treaba de mantuila, ca situatia e naspa rau.
Acu pauza si pe urma New York. Pazea ca viu!
(s-ar putea sa urmeze)

6 comentarii:

Rudolph Aspirant spunea...

Ha ! Ha ! Am ras de la un capat la altul, citind aceasta poveste ! Daca ar exista si un New York, abia astept ! Cred ca va fi mult mai tare chiar decat Jandarmul la NY cu Louis de Funes ! (ca Borat e mic copil fata de tine !)

mosu spunea...

:) ma bucur ca te-a amuzat povestea; de faaapt nu prea e poveste, e asaaa, juma poveste juma realitate...

Cora_ spunea...

Hahhhah, la Montreal nu vii Mosule? ca e la o aruncatura de bat de NY.

Si eu am ras de la cap la altul. Auzi, baiat cu deltaplanul... si doar la teatru suna telefonul din 5 in 5 nimute... :))))

mosu spunea...

:)) ma bucur ca ti-a placut calatoria mea... asa mi se intampla mie, sa am mereu peripetii..
am mai primit reprosuri ca nu trec si prin canada pe unde am mai multi prieteni, dar nu am nici nici timp si nici nu mi-am programat; programul e indesat, punct ochit punct lovit; bang-bang si acasa...

Rudolph Aspirant spunea...

Bine dar oamenii albi nu au fost niciodata majoritari asa la nivel global, poate parea asa pt ca lumea nu calatorea asa de mult inainte si albii nici nu ajungeau pe la non-albi decat asa cel mult cu misiuni speciale prin colonii sau ceva de genul asta, dar ca numere europeeni albi (plus scandinavi si rusi) au fost mereu relativ putini, (ma rog hai rusi sa fi fost ceva mai multi poate, dar toot nu majoritari), nemaivorbind ca 1/2 din europeeni au fost decimati de ciuma prin Evul Mediu. Nici latinii antici ai ai lui Traian nu erau albi albi, grecii antici nici atata, cei ai lui Traian erau majoritatea tigani si africani ! Zau, cred ca te-ai fi minunat la fel daca erai tu Decebal in vizita pe acolo pe la Roma, sa vezi cum era la vremea romanilor antici si cine era consul general etc. Nemaivorbind de centrul si mai antic antic al intregii culturi UE care era la Teba, printre oameni chiar destul de tuciurii. Cred ca multe din ideile astea de SUA majoritar UE etc dateaza de pe la timpul Razboiului Rece, asa mai mult sec 20 de fapt, ca desigur ca nu apareau prea multi negri sau asiatici in filme decat poate rar ca anti-eroi, imaginile de propaganda erau si alea stereotipizate, negrii nu aveau voie in armata decat segregat, europeenii au o imagine total aiurea despre americani, si americanii la fel despre europeeni de altfel, (si din cauza lui Khrusciov intr-o oarecare masura, de aia am zis asa de perioada Razboiului Rece mai mult, in plus fata de Hollywood, ca desigur exista si elemente de cultura dar UE a fost oricum majoritar popular comunista in a 2-a 1/2 a sec 20, pe cand sua era capitalista, dar pozele erau de comunisti albi vs capitalisti albi din cauza britanicilor si francezilor majoritari albi care au contribuit la dezvoltarea ideilor razboiului rece cultural, democratiei mai moderne, captalismului teoretic, internationalismului global comunist de export, etc...ma rog si cativa germani desigur, dar eu nu stiu lb germana asa ca habar nu am despre contributia poporului vorbitor de lb germana la cultura globala, asa ca i-am mentionat numai pe francezi si englezi ca de albii aia am auzit eu mai mult)

Rudolph Aspirant spunea...

Iar SUA e un continent majoritar destul de pustiu care a fost colonizat peste amerindienii care au fost oarecum bagati in tarcuri, iar in aglomeratiile umane mai nou americane au fost valuri de colonisti si imigranti mai mult din UE, plus la un moment dat si sclavii adusi ca sa lucreze din Africa, si mai recent, post-sclavagism, pe coasta de est au venit iar mai mult din UE si pe coasta de vest au venit cativa din China si Asia Pacific, atunci pe la sf sec 19 inc sec 20, iar in sud-vest erau mexicanii, numai ca de atunci s-a schimbat destul de mult si structura imigratiei in SUA in ultimele 3 generatii.

Iar ca genom europeeni chiar albi din ziua de azi, chiar si aia de la vremea inc sec 20, sunt toti ff corciti, absolut de loc asa zis "puri" rasial (in sens de termeni deja invechiti de secol 19), chiar daca sunt albi sau albiciosi la piele, si poate cativa din comunitati mai izolate din Islanda, de ex, sa fi avut un genom asa mai ferit de amestecuri prea multe, ceea ce reprezint ade fapt si o problema, pt ca se pot selecta diverse boli cu transmitere genetica si devin mai frecvente decat ar trebui la nivel epidemiologic, si pana la urma tot izolatii aia asa-zis mai puri, mai neamestecati au de suferit atat la numere cat si la sanatate, ca de ex si populatia Ainu din Japonia. Asa ca sanatos si de viitor e lume cat mai amestecat bronzata, de loc alba, desi desigur femeile cu pielea alba si par blond si ochi albastri reprezinta o raritate binevenita, si de interes major, chiar si in ziua de astazi, desi desigur nu pot garanta copii la fel ca ele, ca genele astea sunt de fapt recesiive, plus ca majoritatea femeilor scandinave de care stiu eu sunt mult mai interesate sexual deci potential si reproductiv de barbati cu pielea inchisa, nu de barbatii scandinavi, din diverse motive, poate unele chiar bine intemeiate rationale, si altele poate mai putin rationale, dar asa e, pur si simplu nu pot sa-i sufere pe aia gen albi si protestanti ! Asa ca viitorul e asigurat pe UE, eu personal, atat vreme cat o avea cine sa munceasca si sa-mi plateasca pensia plus sa aiba grija de mine la azil, indiferent de ce culoare are, nu imi fac probleme in legatura cu asta, deoarece consider ca e o problema de management la care participa harnic si cu sarguinta si mama Natura chiar mai mult decat mangementul uman, care e mai mereu supus eroriii, coruptiei, subcompetentei, si lenei endemice larg recunoscute a managerilor de tip uman, mai ales de tip functionar birocrat, (printre care si eu, asa teoretic, adica stiu eu cum e cu facutul listelor si indeplinirea sarcinilor de serviciu birocratic, si ce usor se intampla sa uiti sa treci pe unul, sau sa scrii pe altul de 2 ori, si uite asa mai scapa unul, mai supravietuieste altul, etc...zau, chiar e bine ca nu sunt neamt asa ff ultra- constiincios din fire,plus ca inca nu am Iphone cu aplicatie de verificat liste si calendare in mod automat, eu cred ca e ff bine ca pe viitor cat mai multi functionari birocrati UE sa fie asa de tip ff lenes balcanici, plus cu tehnologie cat mai perimata, ca zau, iese mult mai bine pt toata lumea pana la urma, efectiv scapa oamenii cu viata daca sunt uitati de diversi manageri si functionarii ii omit din neglijenta de pe diverse liste si agende, etc !)