joi, 17 aprilie 2014

Specialiştii

- Ai auzit că zboară şi Popescu?
- Ei fugi. O taie şi-ăsta?
- Îhî – mormăie Paraschivescu în barbă continuând să scroşeteze la firul auriu.
Paraschivescu e albinos, are ochii mari şi o gură cât toate zilele. E printre cei mai bătrâni din branşă. E şi foarte muncitor, toată lumea apreciază produsele muncii sale. Şi mai are un atu mare. Nu prea îl interesează ce fac ceilalţi şi chiar dacă îi vede pe unii şi alţii venind sau plecând îşi vede conştiincios de ale lui.
- Şi unde zici c-o taie?
- La arabi. Au o făcut o fermă imensă acolo. Au nevoie de specialişti bine pregătiţi.
- Şi pe ce post?
- Fluture! – mi-o bagă Paraschivescu şi mă priveşte cu coada ochiului să vadă cum reacţionez.
- Fluture?! – mă mir eu evident. Direct fluture?! S-a scos!
Paraschivescu pune din nou capul în pământ şi purcede iar a răsuci ghem firul subţire de mătase. E o treabă migăloasă şi plicticoasă, dar la naiba, în ziua de azi faci ce poţi ca să supravieţuieşti, nu stai la parlamentări. Nu prea mai e loc pe piaţă. E o agitaţie nebună. Paraschivescu e un meseriaş. Firul lui de mătase iese întotdeauna subţire şi rezistent de poţi să ţii în el o piatră de macara. Gogoşile lui sunt cele mai delicate la atingere. Şi când spun gogoşi nu vă gândiţi laaa... Aaa... nu, nu. Am uitat să vă spun că eu ş Paraschivescu suntem viermi. La fel ca Popescu. Viermi de mătase. Am făcut câţiva ani o specializare în China, la mama lor, pe când eram doar larve, apoi când am devenit cristalide am făcut ceva cursuri de perfecţionare aici, iar acum suntem viermi de mătase cu patalama în toată regula şi tragem tare cu producţia. Merge binisor. nu mă plâng. Atâta timp cât este frunză de dud treaba e bună. Deşiii... mormăie unii că la americani ca să iasă firul delicat mănâncă ăia numai frunză crudă, ieşită de maxim o săptămână, d-aia de se topeşte în gură şi nu trebuie să-ţi smuceşti fălcile ca s-o macini mărunt. De unde dracu frunză crudă la noi?! Primăvara poate, dar în restul anului?! E bună şi asta care e, nu-i bai, cred că la ăia e vorba mai mult de fiţe şi de strategie de marketing, că vezi Doamne ce măsuri iau ei ca firul lor să fie cel mai cel. Chestii de prostit lumea.
Cu Popescu trebuie să spun cu mâna pe inimă că a fost o surpriză totală. Nu mă aşteptam s-o taie. E băiat la locul lui. Nu are ifose de mare vierme, nu manâncă mai mult decât ăilalţi, nu cere frunză crudă cum mai mormăie unii, iar firul lui e tot timpul drept şi frumos. La dracu, un profesionist! Nu zic că nu are şi el nemulţumiri, că cine nu are în ziua de azi?! Nu poţi să dormi toată viaţa sub frunza de dud, îţi trebuie ş ţie un acoperiş ca lumea deasupra capului şi ceva moale sub el. Pe urmă copiii. Lor ce le dai? Ce le laşi? După cum merge treaba cu poluarea asta nu ştiu câţi duzi o să mai crească în şanţurile de la marginea drumului. Că are şi el un viermişor la studii în Hong Kong (acum China nu mai e la modă) şi p-altul vrea să-l trimită în State, au ăştia un program MBA pentru mătase artificială şi au nevoie de viermi cu capul mare. Nu ştiu ce să zic, dar eu unul aş boicota treaba asta. Şi noi ăştilalţi ce-o să mai facem dacă merge afacerea cu mătasea artificială ieftina si de calitate, intrăm în somaj?! Că s-a umplut lumea de artificial. Nici ce mănânci nu mai ştii. Nu mai vorbesc de suflete. Artificial până peste poate.
L-au momit arabii cu frunză groasă. Nu putea să refuze. Şi l-au făcut direct fluture. La noi ar mai fi aşteptat probabil vreo zece-douăzeci de ani, dacă ar fi reuşit să reziste până atunci şi nu l-ar fi mâncat moliile. Zău dacă îi înţeleg pe ai noştri. Viermi specialişti, cu zeci de ani de studii în spate, cu experienţă cât cuprinde şi-i laşi aşa să se duca la alţii. Ce naiba dom’le! Unde e strategia de management?! Unde e spiritul lucid?! Unde e viziunea, privirea în perspectivă?! Oricum ai da-o pentru el e o treabă bună. Fluture! Eheee... Poţi să dai şi tu din aripi, să te înalţi deasupra lucrurilor, deasupra realităţii cenuşii, să vezi viaţa de la înălţimea soarelui. E ca o dezbrăcare de eu, rămâi nud, lipsit de orice antecedente şi orice prejudecăţi. Şi apoi te poţi muta de colo colo, poţi vedea lucruri noi, nu ca noi ăştia care am rămas, ne răsucim buimaci în cutia noastră de carton de doi pe doi, pe burtă, târâş-grăpiş. Şi nu mai vorbesc de zbor. E o senzaţie unică, uluitoare. Un zbor şi pe urmă poţi să mori.
Bravo lui, să aibă baftă. Ce-i nasol că p-aici o să rămână numai viermi rablagiţi, fără dinţi şi fără ouă, sau ţânci d-ăştia care mai au încă sericinază pe la gură. Cine-o să ducă lucruile mai departe? Ehhh... da’ nu-i treaba mea. Eu le am pe ale mele. Aşa că vă las, că tocmai am terminat o gogoaşă nouă şi trebuie să mă lepăd de ea şi să m-apuc de alta. Numai bine să vă fie şi săbători fericite!

15 comentarii:

Irina spunea...

Bine sa iti fie si tie, dragul meu drag. Si multumiri pentru inceputul acesta de sarbatori de suflet, care e reprezentat de randurile tale. Scrisul tau devine sarbatoare si alinare pentru suflete.
Sa fii pazit de toate Garzile Cerului si sa te pastreze printre rasfatatii Sortii mereu.
Liniste si Lumina iti doresc.

Cora_ spunea...

Fir intins, Mosule si coconi rumeni!

Si atentie la aia de-o dau prea des cu lumina din lumina si cu bisericile, se dau bine pe langa tine doar ca sa te arda la aripi. :)

mosu spunea...

@irina
multumesc!
sarbatori fericite sa ai! multa liniste si impacare si zile senine...

mosu spunea...

@cora
ioiiii... bine ca mi-ai amintit! trebuie sa ma feresc de sarbatori daca nu vreau sa ma arda la palarie...
si pe urma pacat de munca... ;)

CARMEN spunea...

|¯¯¯¯¯¯¯¯¯| |¯¯¯¯¯¯¯¯¯|
| PASTE FERICIT !
|_________| |_________|
........| |().() ........| |().()
....... | |• ̬ •) ....... | |• ̬ •)
......(,| |#,,) ......(,| |#,,)
.....(..| |(..) .....(..| |(..)

mosu spunea...

multumesc carmen!
sarbatori fericite si tie! sanatate, zile senine si impacare!

imarialaki spunea...

Sarbatori Fericite!

Costel spunea...

Tot eu sint:
Hristos a inviat!

mosu spunea...

Adevarat a inviat! Sanatate sa fie si sa-ti mearga toate asa cum iti doresti Costel...

all.florentin spunea...

Sarbatori fericite in continuare, in liniste si pace!

aXasport spunea...

Paste Fericit si tie si familiei tale !!!

bazarul lui albert spunea...

Hristos a Inviat!
Paste linistit! Bucurie, iubire si iertare!

mosu spunea...

Sarbatori fericite si voua!

Camelia spunea...

O poveste ca de Paşte, cu fluture, simbol al lucrurilor pieritoare dar şi al renaşterii, al reînvierii.
Suntem exuvii.

mosu spunea...

:) e frumos ca ai vazut astfel povestea si fluturele si renasterea…
ai ales partea cu aripi ai ei, desiii cred ca era mai degraba viermanoasa… :)
interesanta insa mentionarea exuviilor; suntem exuvii?! cred ca majoritatea povestilor mele (si de ce nu a gandurilor) in zona asta se invart, a intrebarii acesteia definitorii: suntem ceea ce vede ochiul din afara, un invelis?! sau suntem ceea ce se afla in interiorul carapacei si s-ar putea sa nu descopere nimeni nicicand?!