miercuri, 17 decembrie 2014

Probleme cu Moş Crăciun

Offf… am ajuns moş bătrân şi tot nu ştiu să mă port cu Moş Crăciun. Cât am fost copil m-am ascuns de el pe unde am putut, ba dupa pom, ba după piciorul lu tata, ba după uşa de la balcon. Mi-era cam frică de el, căci nu arăta ca acum rotunjor, cu obrajii bucălaţi şi roşii, zâmbind ca un gogoşar împlinit din spatele unei sticle de băutură, d-aia care nu mai e bună pentru copii… Baaa… dacă stau bine să mă gândesc când eram eu copil nici nu venea Moş Crăciun, p-ăsta l-au adus americanii, la noi venea Moş Gerilă, deci vă daţi seama şi după nume cam cum arăta şi ce voia de la mine.
În fine, ce mai tura-vura, ideea e că alatăieri vine Moş Crăciun pe la mine. Nuuu… nu de tot, aşa cu bagaje multe şi cu sănioara, ci doar în trecere. Mă întrebase într-o doară acum vreo două săptămâni ce vreau să-mi aducă. Nu mai ştiu exact ce i-am răspuns dar cred că i-am zis ceva de linişte şi odihnă după un an cam nervos şi cam nesuferit. Nu ştiu ce a reţinut dar alaltăieri mă pomenesc că vine la mine şi scoate din sac un pulover. Eu m-am uitat lung la el, la pulover nu la Moşu. Nu era cam ce aveam eu nevoie, unul pe care să-l port la servici, nici prea arătos, nici prea şters, nici prea subţire, nici prea gros, nici cenuşiu, dar nici prea colorat. Era unul aşaaa, oarecare. “Probează-l” a insistat Moşu pe un ton oarecum imperativ, dar şi pe mine arăta tot la fel cum arătase în mâinile mele, cam cenuşiu, gros ca de munte şi fără vino-ncoace. Văzând că nu prea-s mulţumit şi mă cam strâmb, Moşul a scos din sac altul. Ăsta m-a încăput destul de greu şi mi se vedea buricul deşi am tras de margini în jos până am primit mustrări de la Moşu cum că aşa ceva nu se face. În fine al treilea a intrat mai uşor, dar mânecile erau aşa de strâmte încât cămaşa mi-a urcat până la umeri, dând de înţeles că altădată nu va mai accepta o asemenea corvoadă. Am dat nemulţumit din cap. Văzând însă că Moş Crăciun s-a încruntat de tot şi că dă semne că începe să bombăne am acceptat în final ultima variantă cu menţiunea că îl voi purta ca tricou cu mâneci lungi la vară. Bineînţeles că Mosul n-a fost deloc, dar deloc încântat de prestaţia mea (mai bine îi spuneam o poezie sau îi cântam un cânticel) şi a plecat supărat si bodogănind ceva despre mintea mea încurcată şi despre faptul că pe mine nimic nu mă mulţumeşte în lumea asta.
Offf… şi uite aşa am ratat şi anul ăsta întâlnirea cu Moş Crăciun care fie vorba între noi a fost un fiasco. Şi nu cred să mai vină nici pe 24. Poate doar să-mi arunce din avion ceva sub brad, eu ştiu, poate acolo un tricou cu mâneci lungi pentru la vară de exemplu şi s-o şteargă rapid. Cu un bilet mic agăţat în piept “Pentru Cusurgiul!”

9 comentarii:

Crisa spunea...

ah:), cred că erai funnyyyy cu buricul pe afară :)
hei , decât nimic , bun și bronzul ...parcă așa era vorba :P
eu cred că o să vină și pe 24...cu multă magie ;)

mosu spunea...

bronz... bronz... bronz...?!?!?!
mmm... cred ca-mi scapa ceva aici

Crisa spunea...

nu-i bai :), las-o așa cum a picat ...

Irina spunea...

S-a ramolit Mosu' asta, nu tu. Ca si la mine a uitat intr-un an ce marime port si a vrut musai sa ma "inghesuie" intr-o bluza ce ar fi fost buna unei fetite. Plus ca era plina de paiete si inscriptii sclipicioase. Brrr!
Sigur d-aia s-a bosumflat si ma evita de atunci.
Eu il momesc an de an cu bucate, cu turte cu nuca, cu vin bun, cu atmosfera, cu copii ce vin cu chitare si muzicute si colinda de salta camesa pe noi de emotie.
Da' eu tot il iubesc, asa uituc si-ncurca-lume. Ma gandesc, oare, lui ii ia cineva vreodata vreun cadou... de Craciun? El primeste ceva?

mosu spunea...

:) asta cam asa e, se mai ramoleste si mosu, ca doar d-aia e mos...
adevarul e ca si eu m-am gandit daca mosu n-ar trebui sa primeasca si el cadouri, dar e clar ca nu! ce-ar insemna daca toti am incepe sa-i luam rolul lui mosu in primire si am incepe sa dam si sa primim cadouri... s-ar da lumea peste cap iar mosu ar disparea complet!

vagabond spunea...

Craciun fericit, Mos! :)
si multumesc ca scrii :D

angi spunea...

Un gand bun pentru tine si Craciun fericit sa ai, Mosule!

mosu spunea...

@vagabond
:) multam! e placut sa aud ca ceea ce scriu place!

mosu spunea...


@angi
multumesc pentru urari! sarbatori fericite si tie si multe bucurii...