duminică, 6 septembrie 2015

Cea mai frumoasă femeie din lume

Cea mai frumoasă femeie din lume are ochii...
Are ochii şaşii, unul privind albastru spre Soare şi celălalt verde spre Lună
Are buzele ca o poşetă roşie de lac crăpând înspre nimicuri orbitoare
Are părul ca un ghem de câlţi înţepeniţi în hrebinca vântului
Şi talia ca o viespe presată între pagina şapte şi pagina opt
Are picioarele strâmbe şi reci de parcă-ar fi încălecat Steaua Polară
Şi privirea rătăcită într-un niciunde şerpuitor.

Cea mai frumoasă femeie din lume nu-i a mea!

22 de comentarii:

Interzisa spunea...

şi cred că te bucuri că cea mai frumoasă femeie nu e a ta :))))))

mosu spunea...

:) orice barbat isi doreste ca cea mai frumoasa femeie din lume sa fie a lui macar si pentru o clipa

DaenIris spunea...

Asta pare a fi tot din ciclul ”vorbele dulci prelinse in omleta cu ceapă”.
:)

mosu spunea...

mai degraba pe dos; vorbe strambe invelind o realitate ademenitoare...

DaenIris spunea...

bulversant! :) Cine să mai priceapă și ce?!
Nu-i face vreo declarație in acest stil, că cine știe care vor fi rezultatele!

mosu spunea...

nu fac nimic, tac chitic ;)

DaenIris spunea...

Ah, m-am prins! :D În text, vorbești de femeia cu cel mai frumos suflet din lume.
Am dreptate?

mosu spunea...

:) oarecum
Ce doreste sa spuna de fapt povestitorul in aceasta opera? Povestitorul doreste sa spuna in aceasta opera cat de frumoasa este cea mai frumoasa femeie din lume incepand bineinteles cu ochii. Apoi, pe masura ce se pregateste sa vorbeasca in detaliu despre frumusetea extraordinara a celei mai frumoase femei din lume (adica fix de la primul vers incolo), povestitorului ii ramane frumusetea acesteia in gat pentru ca isi da seama ca degeaba o iubeste ca un nebun (caci altfel n-ar fi fost cea mai frumoasa femeie din lume, nu?! caci cea mai frumoasa femeie din lume e aia pe care o iubesti ca un ca un nebun, ca un bezmetic, ca un descreierat indiferent cum arata ea de fapt si de drept) cand la urma urmei cea mai frumoasa femeie din lume este a altuia. Drept urmare o face de doua parale jumate s-o invete minte. Dar o face duios, sa recunoastem!

DaenIris spunea...

Nu era mai simplu să zică: găina vecinului e mai grasă?
Și scăpam de atâtea dileme. :D :D :D

Dragul de povestitor! Îmi pare rău pentru el. Totuși, să nu uităm că unul se alege cu fata iar povestitorul cu gloria. E o oarecare echitate, zic.

mosu spunea...

e!

DaenIris spunea...

E sau nu e, depinde cu cine ții!
:D :D :D

Anonim spunea...

Aici nu e neaparat asa, pentru ca si atunci cand e a altuia, imperfectiunile capata forme nebanuite si deseneaza simetrii perfecte. Si ea e cea mai frumoasa. Sau, daca tu, mosule, esti cu vulpea si cu strugurii, asa o fi. Dar nu tuturor li se aplica

mosu spunea...

Nu stiu exact ce ai vrut sa spui anonimule! Daca ai vrut sa spui ca si o femeie cu imperfectiuni poate deveni fascinant de frumoasa, chiar si in ochii unui “strain”, absolut de acord. Asta am spus si eu mai devreme: “cea mai frumoasa femeie din lume e aceea pe care o iubesti ca un ca un nebun, ca un bezmetic, ca un descreierat indiferent cum arata ea de fapt si de drept”. Iar aceasta iubire se poate consuma in tacere, fara ca ea sa stie.
Banuiesc ca la asta te-ai referit.
Oricum degeaba disecam textul acesta caci pana la urma e doar o poveste. Fiecare poate citit in ea ceea ce-si doreste sau ce simte. :)

DaenIris spunea...

:)
Mie mi-ar plăcea să-i spună și ei c-o iubește.
Dar, vorba lui Mosu, poate că e din pricină propriei experiențe de viață. Nu știu de ce, dar oamenii despre care simt că mă iubesc, se feresc s-o spună. Ba unii chiar fug de mine, dispar, se ascund...
Și când mă gândesc câtă fericire am ratat din cauza asta (si eu si unii dintre ei!), mor de ciudă!

mosu spunea...

ei daaa!!! raspunsul asta e chiar misto! imi place grozav!
si eu mi-as dori sa-i spuna c-o iubeste! dar are curaj avand in vedere circumstantele?! probabil ca nu...
ar trebui insa sa da! de acord cu tine, ratam o gramada de fericire ascunzandu-ne dupa degetele subtiri ca lumanarea
si eu mor!

Irina spunea...

Ah, m-as face cea mai frumoasa femeie din lume doar si pentru o singura bataie de inima, mai mica decat micuta secunda. Cat sa incap in cea mai mica poveste din lume. In cel mai mare secret, al celui mai nevazut povestitor. Sa ma simt nemuritoare prin povestea lui...
Sau... macar sa ma visez eu dragaica cu puteri de ursitoare si sa ii las povestitorului sarutul celei mai frumoase femei din lume. Pret de un vis. Sa-mi iau drept plata mica secunda de fericire traita.
Trezeste-ma cand ajungi la pagina unde e strivita viespea. Acolo e scris visul meu...

DaenIris spunea...

Moșu,tu ai idee de ce le e atât de greu oamenilor să spună ”te iubesc”?
Nevermind!
Oricum, e doar o poveste. Ca și cele mai multe din scrierile mele. Și de data asta, povestea bate viața. Prin urmare, trăiască ficțiunea!

mosu spunea...

@irina
cu siguranta ca esti sau aifost sau veifi! nimeni n-are scapare :)

mosu spunea...

@irisu
pentru ca asta ar aduce automat si responsabilitate si implicare si mai ales asteptari ce se vor implinite din partea celuilalt…
si apoi sunt o serie de conveniente sociale peste care nu se poate trece; pot de exemplu sa ma duc sa-i spun “te iubesc” vecinei de vizavi? la o adica pot, dar e o mica dilema, dupa sau inainte sa plece barbat-su la servici?!

DaenIris spunea...

:)))))))))))))
Mno, acum depinde si cum și cât vrei s-o iubești, mdeh!

Lăsând gluma, ai dreptate.
Ce trist! :(

Cora_ spunea...

e si asta un poem in felul lui, nu?
nu stiu de ce, da-mi aminteste de un altul: "iubita mea cu ochii ca cafeaua, cu buzele ca carameaua"...

ce ti-e si cu fiorul poetic, te paleste ca si dragostea, fix in moalele capului, cand te astepti mai putin, nu cand ai metafora pregatita, ca sa zic asa... :)))))

una peste alta mie mi-a placut poemul, mosule, poietosule!

mosu spunea...

cand te prinde mai e cum mai e, o mai scalzi cumva; de fior zic! da mai naspa e cand te lasa; de femeie zic! cea mai frumoasa din lume! atunci totul se pravale, cu tot cu metafora pregatita... ;)