luni, 19 august 2019

fluturi

ții minte când m-ai întrebat dacă știu
de ce fluturii se prind în plase
și nu în cutii de carton sau în oale smălțuite perfect obtuze
da, da, în plase cu găuri, unele maaari cât luna plină
mi-ai arătat cu brațele și buzele rotunjite
ca două pâini fierbinți și ai chicotit înfundat

mi-ai explicat apoi pe îndelete cu dantelate detalii
că fluturii de fapt nu se lasă prinși niciodată
ci intră pe o parte și ies pe cealaltă
trec din jumătatea din afară a lumii în cea dinăuntru și înapoi
își croșetează drumuri prin împletitura de cânepă
și își pierd pe rând perechi de aripi
în ochiurile cu care dorința privește spre împlinire
agățându-se în hașurile zilei așa cum funigeii
se agață de marginile zimțate ale frunzei
subțiindu-se continuu până când trupul lor
rămâne doar culoare întinsă pe retină

și nimic altceva

7 comentarii:

iulian spunea...

Moșule,de ce fluturii au aripi colorate?De ce nu sunt străvezii,s.ar ascunde mai bine de clipa ce.i ia prematur...nu crezi?

mosu spunea...

dar ar trai degeaba iulian! ar trai degeaba...
multi dintre noi sunt fluturi cu aripi transparente; si nici nu isi dau seama...

iulian spunea...

Care.i rostul lor atunci?pentru ca am priceput de la viata asta,ca toate au un rost...mi.as lua ceva acuarelă si mai ca le.as întinde culori de toamna pe aripi ...nu de alta,dar ma paste o miopie galopantă...

iulian spunea...

Ti.am citit rândurile la microfon și au fost apreciate,sa stii .sper ca nu ai uitat sa.mi pregătești o înregistrare!!!N.o mai lalai cu mine,vezi bine ca sunt ca scaiul...lasa ca te pocnesc si cu un mail!!

Simpathie spunea...

„Dacă am vedea viaţa ca pe un câmp cu flori, pe umerii noştri n-ar atârna poveri, ci s-ar odihni întotdeauna fluturii.” – Cristi Iordache
Multumescu-ti pentru fluturii creionati cu atata maiestrie, in cuvinte

mosu spunea...

@iulian
rostul lor e sa bucure ochiul si sufletul, ca al fiecaruia dintre noi...
stiu, nu am uitat, e in lista mea de prioritati, printre primele locuri! recunosc insa cu rusine ca am amanat prea mult! repar!

mosu spunea...

@simpathie
eu multumesc pentru ganduri!