marți, 16 aprilie 2013

Portret de ţigancǎ

Micǎ şi zgribulitǎ stǎ ascunsǎ dupǎ colţul casei, mai sǎ iasǎ, mai sǎ disparǎ îndǎrǎt de unde s-a iţit. Are pielea vânǎtǎ, privirea înnouratǎ şi buzele adunate bulz a nemulţǎmire. Vântu-i rǎsfira fâşiile subţiri ca vrejul de narcisǎ din zdrenţele ce-i învǎlesc trupul, lǎsând-o ba dezvelitǎ soarelui dulce şi greu coborâtor ca mierea, ba înfofolitǎ în adieri plumburii şi groase de zici cǎ-s sarica ciobanului grǎbit sǎ-şi adǎposteascǎ miorele în postul Crǎciunului ci nu ogor de bocete ale mieilor gata sǎ-şi puie în joc grumazul întru primenirea Paştelui. Are fir de lǎcrǎmioarǎ prinsǎ-n pǎr şi-i miros pletele a crud, cum tǎlpile umezi de ploi îi miros a pǎmânt reavǎn rǎscolit de colţii ierburoşi ai nevǎzutelor fǎpturi înviind dintre genuni. E necuminte şi murdarǎ, bosumflatǎ şi ghiduşǎ, încrâncenatǎ şi dulce. Îmi zâmbeste, face câţiva paşi înaintea-mi şi apoi fuge iar privindu-ma şiret peste umǎr dinapoia unei zile înfrigurate.
- Primǎvarooo ... ieşi fǎ odatǎ d-acolo, nu te mai juca, cǎ veni un domn sǎ te vazǎ!

37 de comentarii:

DaenIris spunea...

Hehe, frumos!
Dar nu ea ci tu eşti ghiduş, Mosu'! Se vede după cum scrii. ;)

mosu spunea...

:) multam! nu stiu cat de ghidus sunt, dar recunosc sincer ca-mi place sa ma joc...
in lipsa de altceva si cucuvintele... :)

DaenIris spunea...

Se vede! Şi te joci tare frumos.
:)
Chiar nu te cunosc, dar aproape că-mi imaginez figura mucalită pe care trebuie că o ai şi zâmbetul din colţul ochilor atunci când pui la cale câteo şolticărie d-asta literară, cu cârlig. Noi dăm fuga după ea, înhăţăm momeala şi la sfârşit, când ne serveşti miezul tărăşeniei, aproape că te văd hohotind pe dinăuntru.
:))

Dan spunea...

Parc-ar fi tiganca din "Vinul de viata lunga"...

Irina spunea...

Hm, cred ca o stiu si eu pe tigancusa asta... Mai alaltaieri isi striga anemica priceperea in ale ghiocului, acum imi pare rau ca nu m-am oprit o vreme langa ea sa o aud ce are de spus. Eu am crezut ca doar canta niste cantece cu neinteleasa ei dulceata...

mosu spunea...

@irisu
haioasa dezlegare de inlauntruri ai iscodit… :))) si nu foarte departe de adevar…
desi nu s-ar cuveni in ruptul capului sa recunosc ca zambesc macar in barbie cu gandul la cititorul iscoditor... :)

mosu spunea...

@dan
recunosc cinstit ca nu auzisem pana acum de "Vinul de viata lunga”; bineeee… ca vinu-i de viata lunga banuiam eu ceva, dar nu stiam de asta al lui N.D.Cocea…

mosu spunea...

@irina
o stii precis; trebuie c-a trecut si pe langa casa ta; musai sa fi stat pitita in coltul blocului cand plecai la servici privindu-te cu ochi strengaresc si cu buzele rasfrante…

La Fee spunea...

CRED CA E UNA DINTRE CELE MAI FRUMOASE PAGINI DE PORTRET PE CARE LE-AM CITIT VRODATA!
VASAZICA ASA E PRIMAVARA!

Anonim spunea...

Vai, Mosule! Ai dezbracat tiganca de secrete!
M-ai scos la mezatul placului cititorilor dumitale! Cum o sa ii mai pacalesc eu de-acuma? Hm? Ia zi-mi!
De-acu o sa te bantuie mereu primavara!
Te blestem sa nu te mai saturi de dulceata ei oricata apa ai bea, oricata mare ai privi!

Tiganca din portret

mosu spunea...

@lafee
ma inclin! daca tu care vorba aia.i iti randui viata printre povesti ca orice zana cu sclipici spui asta, atunci nu-mi ramane decat sa ma bucur! :)

mosu spunea...

@tiganco
atunci musai sa-ti arati fi fata cealalta cu orajii imbujorati, cu buzele grele de rosulalea si ochii plini de curcubee culori....
acu nu ca as vrea sa scap de blestem dar ne-oi bucura si mai tare... :)

mosu spunea...

@lafee
nu stiu daca "asa e primavara" dar asa o vad eu acum, in zilele acestea din urma, salbateca si nehotarata...

DaenIris spunea...

Moşu, să nu recunoşti! E foarte bine aşa. :)
O să ne prefacem că nu ştim nimic, fiindcă şi nouă ne place jocul acesta la fel de mult ca şi domniei tale.
Motiv pentru care îţi dorim din tot sufletul inspiraţie maximă!
:)

9 spunea...

Multumes moşule. :) M-ai făcut să zâmbesc. Da, aşa a fost primăvara asta, ca o sălbăticiune. :)
Zic a fost că deja se iţeşte după colţ, vara. ;)

Service Laptop spunea...

Ai dreptate dar primavara nu are pielea vanata,are o culoare mai mult spre crem.

mosu spunea...

@iris
ne prefacem irisule, si-o tinem tot inainte... :)

mosu spunea...

@9
parca n-am mai vazut-o demult asa nehotarata si rascolita...
ieri radea, azi iar s-a rasucit si s-a bosumflat...

mosu spunea...

@sl
mda... parca nu e chiar vanata, dar parca nici crem nu e...
nisipie...

Mucegai spunea...

Sa vina, sa vina ca o spalam in mare si o transformam iute in Vara.

mosu spunea...

@MA
in mare o spalam mai incolo, dupa ce se incinge bine la soare, sa se mai racoreasca... :)

DaenIris spunea...

...că "tot înainte" era mai bine, nu?
:))

mosu spunea...

@irisu
adica daca e mai bine incinsa sau racorita?! mmm... uite ca nu stiu sa spun ;)

Anonim spunea...

Te rog sa-ti pui buton de Like! :))) Pana una, alta - LIKE. :D

mosu spunea...

:) merci mirona! buton de like nu cred ca merge pe blogger, parca am mai incercat candva, dar e tare placut si "LIKE"-ul asta al tau...

angi spunea...

Moşule, dar de ce nu-ţi muţi blogul pe wordpress?
Văd că mai sunt şi alţii ca mine,nemulţumiţi de ''blogger''...

mosu spunea...

mi se pare acceptabil bloggerul si apoi asa sunt mosii, mai conservatori...

tratamente anticelulitice spunea...

Pletele si talpile îi miros a prospetime.

Anonim spunea...

moşule, moşule! pişicher, ca întotdeauna ;)

mosu spunea...

:)) si zi asa, pisicher! la anii mei, la barba mea alba... pisicher deci! :)

mitzaabiciclista spunea...

Sărbătoare fericită de Paşte, Moşule!

mosu spunea...

multumesc de urari! o vara frumoasa sa ai, ca uite primavara s-a varat dupa colt si n-a mai scos nasu la lumina...

mama_tomba@gmail.com spunea...

Ia vezi il vezi , sau nu-l vezi ?

Stabilizator de tensiune spunea...

Ii sta bine daca este bosumflata si dulce.

rca spunea...

Adica tu compari primavara cu un portret de tiganca?

Zaraza spunea...

ce imi placu tiganusa asta ... :)

mosu spunea...

:) si mie mi-a placut; si trebuie sa recunosc ca recitind imi place iar ;)