marți, 5 mai 2020

Îmblânzitorul de fiare

Într-o zi a venit la noi în sat un om. Cu trei tigri. Albi. A pus pe uliță câteva afișe pe care scria cu litere mari “Vino neamule să vezi tigrii fioroși. Duminica la 3, doar doi gologani”. Ne-am dus cu toții, de-a fir a păr. Tigrii erau ca zăpada de albi. Văzusem tigri doar în poze și toți erau galbeni și aveau dungi maronii, nu ca aceștia. Bărbatul zvâcnea dintr-un bici imaginar și tigrii săreau de pe butoi pe scaunul arătat de el. Erau trei scaune de la crâșma din sat, cu picioare solide de metal și capacul rotund din lemn de stejar, învelit în mușama cenușie. Apoi iar azvârlea din bici și tigrii săreau din nou unul peste altul, sau unii peste alții. Haidaaa țipa bărbatul și tigrul trecea printre brațele sale făcute cerc deasupra capului. Oamenii aplaudau, dar nu vă apropiați, îi avertizase bărbatul, par prietenoși dar sunt foarte fioroși, spunea el și oamenii se dădeau speriați înapoi. Și ca să ne arate cât de sălbateci erau tigrii săi albi, el a luat o găină din mâna lui Dulamă și i-a dat-o primului, care a înghițit-o pe dată, fără s-o mestece, după care a scos un răget asurzitor. Oamenii au aplaudat, deși eu nu înțelegeam de ce aplaudă tigrul ce a mâncat o găină nemestecată. Apoi bărbatul a adus o oaie, pe care al doilea tigru a înfulecat-o pe dată, căutând parcă din ochi prin mulțime încă una. În fine, pentru al treilea, bărbatul a adus o vacă. Tigrul a căscat gura mare, prin care pot să jur că am văzut noaptea cu luna și stelele toate, și a înghițit-o fără să clipească, doar coarnele le-a scuipat, scuturând a lehamite din cap. Toți s-au înfiorat. O Doamne, chiar sunt sălbateci tigrii aceștia, dar cum i-ai îmblânzit oare, a întrebat Aluscundu. Orice fiară poate fi îmblânzită, a răspuns bărbatul, strângându-și bicele imaginare și cercurile de foc. Chiar și timpul, l-am întrebat eu și bărbatul mi-a răvășit părul cu mâna lui mare și mi-a făcut semn din bărbie că da.
Ieri a venit în oraș circul. Cu trei tigri albi. Aș fi putut jura că bărbatul care i-a adus e același, niciun pic schimbat. A părut o secundă că vrea să-mi evite privirea, apoi mi-a zâmbit. Doar tigrii deveniseră parcă mai mari...         

Niciun comentariu: