marți, 9 iulie 2024

Lumină în noapte

Tsukioka Yoshito căută în bibliotecă urmărind cu degetul cotoarele cărților. Găsi ceea ce căuta și scoase dintre rafturi O mie de cocori a lui Kawabata. Își luă ochelarii, se așeză în balansoarul din grădină și începu să citească. Fusese destul de ocupat în ultima vreme. Cu studiile, cu încropirea unei meserii, a unei familii, a unei vieți. Casa de la Tonosho, de pe malul mării, o cumpăraseră în urmă cu trei ani, în anul în care ieșiseră amândoi la pensie, dar nu fusese folosită nici măcar o zi. Visase să-și trăiască ultimii ani într-o casă la marginea pădurii din care să se audă valurile. Apoi intervenise boala, așa că decise să mai rămână o vreme la Okayama. În cele din urmă ea se grăbise să plece, iar el rămăsese singur. Aprinse lumina lampadarului. Casele rare dimprejur se vedeau ca niște licurici, cu lumini strecurându-se timid printre adierile de vânt dinspre țărm. Se întinse pe spate privind cerul senin. Abia putea deosebi stelele de ferestrele caselor. Apucă bolul Shino și luă o înghițitură de ceai. Zâmbi. În cele din urmă căpătase ceea ce-și dorise. Doar pescărușii îl necăjeau. Sfâșiau de jur împrejurul rotund cu țipetele lor, părând a sparge balonul de liniște în care se cufundase și a expune realitatea abisului ceresc. Una câte una luminile dispărură, fugind fiecare cu bucata sa de pământ sau de cer. Rămase doar o singură scânteiere în noapte. Se ridică să caute un pled, dar constată uimit că și casa lui dispăruse. Se întoarse în balansoar, închise ochii și adormi.

6 comentarii:

ploaie_albastra spunea...

Mă gândesc că ați obosit să auziți cum vă spun de fiecare dată cât îmi place de mult ce am citit, ca și cum aș fi o placă zgâriată de patefon, pe care acul se învârtește ca într-o buclă, lăsând să se audă la nesfârsit aceeasi linie melodica( bine, intre o linie melidica și cuvintele mele nu este absolut nici o legătură🫢)Dar asta e, când e vorba de blogul asta, pur și simplu imaginația mea se duce, ea știe unde, pe apa sâmbetei.
Prin urmare, simplu și concis, mi-a plăcut extrem de mult!

Anonim spunea...

Sublim!

mosu spunea...

@ploaie_albastră
Deși scriu mai mult pentru propria mea plăcere, nu pot să neg că mă bucur când aflu că textele mele plac celor ce le citesc, aș fi ipocrit. Și tot așa, nu pot să nu mă opresc de fiecare dată pentru a mulțumi pentru aplecarea asupra textelor și pentru cuvintele frumoase!

mosu spunea...

@anonim
Mă bucur! 😊 Mulțumesc!

Stefan spunea...

ce tare ca inca mai rezisti; acum, cand toti au fugit de blogosfera; felicitari:)

mosu spunea...

Până la urmă blogul e un carnețel online de notițe... sau de note... sau de texte mai elaborate... 😊